تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹بهمن و پیش بینی بازار فردا

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار طبق انتظار شروع منفی و پرعرضه ای را تجربه نمود اما در اواسط با فروکش کردن هیجانات، متعادل تر شد و با ارائه بودجه ۹۴ برخی شرکت ها عملکرد منطقی تری را دنبال نمود. در گروه قندی شاهد صف فرو ش ومعاملات منفی اکثر نمادهای گروه بودیم.

در گروه خودرویی و لیزینگی و قعطه سازان نماد خمحرکه برای تعدیل متوقف شد. خپارس بعد از افزایش زیان با رشد چند درصدی و صف خرید پرحجم به گردونه دادوستدها بازگشت.

خزامیاد مجددا با معاملاتی بسیار پرحجم در درصدهای مثبت مواجه گردید. درگروه لیزینگی ۱۲% تعدیل مثبت ولبهمن و البته صف فروش اکثر لیزینگی ها را نظاره گر بودیم. بازار جالبی را شاهد هستیم به طوریکه هر سهمی که تعدیل مثبت میدهد، سهم با منفی بازگشایی میشود و هر سهمی که تعدیل منفی میدهد سهم مثبت بازگشایی می شود.

در لیزینگی ها خبر حذف مالیات بر ارزش افزوده و فراخوان حدود۳۰ شرکت برای پذیرش در بازار سرمایه به نقل از معاون اقتصادی وزارت اقتصاد نیز با بی مهری فعالین بازار سرمایه مواجه گردید. در گروه دارویی همچنان معاملات پرتقاضا، مثبت و همراه صف خرید را نظاره گر بودیم که تعدیل ۵%مثبت کی بی سی و البته منفی شدن آن نیز از نکات مورد اشاره بالا می باشد. والبرز با رشد ۹% بودجه ۹۴ را اعلام نمود و پخش مثل همیشه گزارش مثبت و رشد۱۷% سودآوری را اعلام نمود.در گروه بانکی رشد۲۰% بودجه ۹۴ بانک انصار و صف خرید پرتعداد آن علی رغم شروع منفی را نظاره گر بودیم.

در گروه حمل و نقل رشد۳% سود حخزر و ۱۷%حتوکا و البته دادوستدهای منفی اکثر آنها را نظاره گر بودیم. در گروه ساختمانی تعدیل منفی وساخت طبق انتظار اعلام گردید. در ابتدا معاملات منفی ساختمانی ها و در انتها بعد از افزایش تقاضا معاملات مثبت آنها را مشاهده نمودیم. در انتها به نظر، سخنان اخیر رهبری شامل نکات منفی برای فعالین بازار سرمایه پیرامون پرونده هسته ای بود و امروز با انتشار اخبار مذکور، موج عرضه ها و جو منفی را شاهد بودیم. بر اساس روانشناسی بازار و نحوه دادوستدها، احتمالا شنبه بازاری منفی بخصوص در شروع دادوستدها را انتظار داریم که با ادامه ارائه بودجه های ۹۴ رویکرد منطقی تری برای بازار متصور خواهیم بود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.
به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *