تسلط گوگل و فیس بوک بر بازار بزرگ تبلیغات موبایل

 

بانکی دات آی آر: فیس بوک کمی دیر به بازار تبلیغات موبایلی وارد شد. کمتر از دو سال پس از آنکه این شرکت ارائه ی تبلیغات موردنظر به کاربران را آغاز کرد، این غول شبکه های اجتماعی به دومین بازیگر بزرگ این بازار رو به رشد تبدیل شده است.

بازاریابان الکترونیکی انتظار دارند فیس بوک تمسال درآمدی ۶.۸ میلیارد دلاری از تبلیغات در سال جاری داشته باشد؛ البته پس از گوگل که قدرت بلامنازع این عرصه است.

داده های مربوط به بازاریابی الکترونیکی از تمرکز سنگین بر تبلیغات موبایلی طی چندسال اخیر حکایت دارد. ۴ انتشاردهنده ی بزرگ، ۷۰درصد از عواید حاصل از تبلیغات موبایلی را بخود اختصاص داده اند. جالتر اینکه فقط دو شرکت گوگل و فیس بوک، در سال ۲۰۱۴، دو سوم از هر دلاری را که صرف این نوع تبلیغات میشود، مال خود کرده اند.

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *