تـبـلـت ها عمدتا برای سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرند

 

بانکی دات آی آر: وقتی شرکت اپل برای نخستین بار در سال 2010 iPad را به بازار فرستاد، واکنش اولیه چندان قوی نبود. البته مردم مجذوب طراحی آن و اینکه محصول جدیدی از اپل میباشد، شدند. اما در آن هنگام بسیاری از خود میپرسیدند که تبلت را برای چه میخواهند و چه نیازی به آن خواهند داشت. ایا این محصول همان iPod با اندازه ای بزرگتر است؟ ایا قرار است جایگزین رایانه های شخصی شود؟ آیا قرار است با این دستگاه کار کنند؟ در نهایت معلوم شد که تقریبا همه ی اینها درست است.

از سال 2010 به این سو، صدها میلیون تبلت به سرتاسر جهان ارسال شده اند؛ یکی از دلایل موفقیت چشمگیر این دستگاه ها، تطبیق پذیری و اصطلاحاً همه کاره بودن آنهاست. با این حال، با افزایش کاربران تبلت ها، مشخص شد که این دستگاه ها عمدتا با اهداف سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرند. براساس پژوهشی که موسسه ی Gartner انجام داده است، کاربران تبلت ها نیمی از زمان خود را صرف فعالیتهای سرگرمی مانند بازی کردن، خواندن و گوش دادن به موسیقی میکنند و تنها 15درصد از زمان استفاده از تبلت ها صرف فعالیتهای پـربـار و تولیدی مانند نوشتن یا ویرایش ویدئوها میشود. بعلاوه، این مطالعه نشان میدهد که تبلت ها غالبا عصرهنگام و در منزل، بعنوان وسیله ای در اتاق نشیمن و برای اوقات فراغت و استراحت مورد استفاده قرار میگیرند.

درباره ی جایگزین شدن تبلتها بجای رایانه های شخصی نیز صحبتهای زیادی وجود دارد، و حداقل یکی از دلایل افت اخیر فروش رایانه های شخصی افزایش و رواج استفاده از تبلت هاست. با این حال، پژوهش Gartner نشان میدهد هنوز هم برای صنعت روبه افول رایانه های شخصی جای امید وجود دارد؛ و از آنجاییکه تبلت ها عمدتا بعنوان دستگاهی تفریحی تلقی میشوند، رایانه های شخصی به این زودی از گردونه ی رقابت در بازار کنار نخواهند رفت.

کاربران تبلت ها 50درصد از زمان خود را صرف فعالیتهای سرگرم کننده مانند بازی و موسیقی میکنند که این میزان فاصله ی زیادی با زمان صرف شده برای امور پربار و تولیدی دارد. همین نکته بارقه هایی از امید را برای صنعت رایانه های شخصی باقی میگذارد.

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35588

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *