جدول مزد ۲۰ گروه شغلي خدماتي

وزارت کار و امور اجتماعي جدول مزد طرح هماهنگ طبقه بندي مشاغل شرکتهاي خدماتي در زمينه کارگران با قرارداد موقت (محدود) را در سال ۸۹ ابلاغ کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر، وزارت کار جدول مزدي ۲۰ گروه شغلي نيروهاي خدماتي کشور بر اساس جدول مزد طرح هماهنگ طبقه بندي مشاغل شرکتهاي خدماتي و تامين نيروي انساني کشور سال ۸۹ را ابلاغ کرد که در اين جدول حداقل دستمزد ماهيانه کارگر با قرارداد موقت محدود در سالجاري، ۳۰۳ هزار تومان برابر با مصوبه حداقل دستمزد شورايعالي کار و در گروه ۱ شغلي و بيشترين مبلغ آن نيز رقمي حدود ۳۷۷ هزار تومان در گروه ۲۰ شغلي است.

بر اساس اين گزارش، جدولي که توسط وزارت کار تهيه و به شرکتهاي خدماتي ابلاغ شده است حاوي ۲۰ گروه شغلي و ميزان مزد روزانه در کنار پايه سنواتي است که اين ابلاغيه کارفرمايان شرکتهاي خدماتي را موظف مي کند تا بر اساس جدول ياد شده نسبت به پرداخت حقوق نيروي کار شاغل در اين بخش اقدام کنند.

حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومان در گروه ۱

در جدول اعلامي کارگران گروه ۱ شغلي روزانه بايد حداقل ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان حقوق دريافت کنند که اين ميزان در طول ماههاي ۳۰ روزه ۳۰۳ هزار تومان و در ماههاي ۳۱ روزه نيز ۳۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان مي شود. در اين گروه شغلي روزانه ۲۰۰ تومان نيز به عنوان پايه سنواتي در نظر گرفته شده است.

همچنين نيروي کار شاغل در گروه ۲ نيز بايد حداقل روزانه ۱۰ هزار و ۱۶۲ تومان حقوق بگيرند که از اين طريق ماهيانه رقمي بين ۳۰۴ هزار و ۸۶۰ تومان و ۳۱۵ هزار تومان خواهد شد. پايه سنواتي گروه ۲ شغلي روزانه ۲۱۰ تومان اعلام شده است.

افزايش ۱۰ توماني به ازاء پايه سنواتي از گروه ۱ تا ۱۱

در اين جدول، گروه ۳ شغلي از نيروهاي خدماتي بايد ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان روزانه دستمزد بگيرند که اين رقم در ماههاي ۳۰ و ۳۱ روزه رقمي بين ۳۰۶ هزار و ۷۲۰ تومان و ۳۱۶ هزار و ۹۴۴ تومان خواهد بود. در اين بخش نيز روزانه ۲۲۰ تومان به عنوان پايه سنواتي در نظر گرفته شده است.

وزارت کار و امور اجتماعي بر اساس مصوبه شورايعالي کار حداقل دستمزد روزانه نيروي کار خدماتي شاغل در گروه ۴ را ۱۰ هزار و ۲۸۶ تومان اعلام کرده است که از اين طريق حقوق ماهيانه افراد شاغل در اين گروه رقمي بين ۳۰۸ هزار و ۵۸۰ تومان و ۳۱۸ هزار و ۸۶۶ تومان است. نيروي کار شاغل در اين گروه بايد روزانه ۲۳۰ تومان پايه سنواتي بگيرند.

۱۷ هزار تومان افزايش حقوق از گروه ۱ تا ۵

براي افراد شاغل در گروه ۵ خدماتي طي سالجاري روزانه ۱۰ هزار و ۳۴۹ تومان در نظر گرفته شده است که اين ميزان در ماه ۳۰ و ۳۱ روزه به ترتيب ۳۱۰ هزار و ۴۷۰ تومان و يا ۳۲۰ هزار و ۸۱۹ تومان خواهد بود. شاغلين گروه ۵ روزانه ۲۴۰ تومان پايه سنواتي خواهند داشت.

گفتني است، افراد در گروه ۶ شغلي در سال ۸۹ نيز حداقل روزانه بايد ۱۰ هزار و ۴۳۲ تومان حقوق بگيرند که اين رقم در ماه حداقل ۳۱۲ هزار و ۹۶۰ تومان و يا ۳۲۳ هزار و ۳۹۲ تومان است. در اين گروه شغلي نيز روزانه ۲۵۰ تومان پايه سنواتي در نظر گرفته شده است.

افزايش ۶۰ توماني روزانه پايه سنواتي از گروه ۱ تا ۷

همچنين براي کارگران شاغل در گروه ۷ نيز روزانه ۱۰ هزار و ۵۱۵ تومان مزد در نظر گرفته شد که رقم ماهيانه آن حداقل ۳۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان و ۳۲۹ هزار و ۹۶۵ تومان است. در اين گروه شغلي نيز روزانه ۲۶۰ تومان پايه سنواتي در نظر گرفته شد.

شاغلين خدماتي گروه ۸ روزانه ۱۰ هزار و ۵۹۸ تومان دريافتي خواهند داشت که ماهيانه رقمي بين ۳۱۷ هزار و ۹۴۰ تومان و ۳۲۸ هزار و ۵۳۸ تومان است. افراد در گروه ۸ شغلي طبق ابلاغيه وزارت کار بايد روزانه ۲۷۰ تومان پايه سنواتي بگيرند.

وضعيت گروه شغلي ۹ و ۱۰

براي افرادي که در گروه ۹ شغلي قرار بگيرند روزانه تا ۱۰ هزار و ۷۰۲ تومان حداقل دستمزد تعيين شده است که در ماههاي ۳۰ روزه ۳۲۱ هزار و ۶۰ تومان و در ماههاي ۳۱ روزه نيز ۳۳۱ هزار و ۷۶۲ تومان خواهد شد. پايه سنواتي اين گروه شغلي نيز روزانه ۲۸۰ تومان تعيين شده است.

نيروي کار فعال در گروه ۱۰ شغلي خدماتي طبق دسته بندي وزارت کار بايد روزانه ۱۰هزار و ۸۰۵ تومان حقوق بگيرند که ماهيانه چيزي حدود ۳۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان يا کمي بيشتر حدود ۳۳۴ هزار و ۹۵۵ تومان خواهد بود. پايه سنواتي اين گروه نيز ۲۹۰ تومان اعلام شده است.

افزايش ۱۸۰ توماني پايه سنواتي روزانه از گروه ۱۱ تا ۲۰

براي شاغلين گروه ۱۱ روزانه ۱۰ هزار و ۹۳۰ تومان در نظر گرفته شده است که از ۳۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۳۳۸ هزار و ۸۳۰ تومان در نوسان است که پايه سنواتي اين گروه هم روزانه ۳۰۰ تومان است. اين وضعيت در گروه ۱۲ کمي بهتر است به نحوي که شاغلين اين گروه روزانه ۱۱ هزار و ۵۵ تومان و ماهيانه ۳۳۱ هزار و ۶۵۰ تا ۳۴۲ هزار و ۷۰۵ تومان با پايه سنواتي روزانه ۳۲۰ تومان خواهند گرفت.

گروه ۱۳ شغلي خدماتي نيز بايد هر روز ۱۱ هزار و ۱۷۹ تومان حقوق بگيرند که ماهيانه بين ۳۳۵ هزار و ۳۷۰ تومان تا ۳۴۶ هزار و ۵۴۹ تومان خواهد بود که بر همين اساس روزانه ۳۴۰ تومان نيز پايه سنواتي مي گيرند. کارگران شاغل در گروه ۱۴ بايد روزانه ۱۱ هزار و ۳۴۵ تومان دريافت کنند که در اين بخش نيز ماهيانه رقمي بين ۳۴۰ هزار و ۳۵۰ تومان تا ۳۵۱ هزار و ۶۹۵ تومان در نوسان است. در اين بخش نيز پايه سنواتي روزانه ۳۶۰ تومان تعريف شده است.

بر اساس ابلاغيه وزارت کار و امور اجتماعي، کارگران خدماتي شاغل در گروه ۱۵ نيز بايد روزانه حداقل ۱۱ هزار و ۵۱۱ تومان دريافت کنند که بر اساس ماهيانه بين ۳۴۵ هزار و ۳۳۰ تومان و يا کمي بيشتر حدود ۳۵۶ هزار و ۸۴۱ تومان خواهد بود که پايه سنواتي اين گروه شغلي نيز روزانه ۳۸۰ تومان است. گروه ۱۶ شغلي بايد هر روز ۱۱ هزار و ۶۷۸ تومان حقوق بگيرند که اين افراد ماهيانه رقمي بين ۳۵۰ هزار و ۳۴۰ تومان يا ۳۶۲ هزار تومان دريافت مي کنند که پايه سنواتي آنها نيز روزانه ۴۰۰ تومان تعيين شده است.

کارشناس تا دکترا در گروه ۱۵ تا ۱۷

گروه ۱۷ شغلي خدماتي طبق نظر وزارت کار بايد روزانه ۱۱ هزار و ۸۸۵ تومان حقوق دريافت کنند که در ماههاي مختلف سال رقمي بين ۳۵۶ هزار و ۵۵۰ تومان و ۳۶۸ هزار و ۴۳۵ تومان خواهد شد و بر همين اساس نيز پايه سنواتي در اين بخش روزانه ۴۲۰ تومان تعيين شده است. همچنين گروه ۱۸ شغلي نيز بايد هر روز ۱۲ هزار و ۹۳ تومان حقوق بگيرد که ماهيانه رقمي بين ۳۶۲ هزار و ۷۹۰ تومان و ۳۷۴ هزار و ۸۸۳ تومان خواهد شد. پايه سنواتي اين گروه نيز روزانه ۴۴۰ تومان تعيين شده است.

همچنين گروه ۱۹ شغلي خدماتي در سالجاري بايد به ازاي هر روز کار حداقل ۱۲ هزار و ۳۴۲ تومان دريافت کنند که رقم ماهيانه اين گروه نيز بين ۳۷۰ هزار و ۲۶۰ تومان تا ۳۸۲ هزار و ۶۰۲ تومان مي شود ضمن اينکه پايه سنواتي نيز هر روز در اين گروه شغلي ۴۶۰ تومان تعيين شده است. گروه ۲۰ شغلي نيز بايد روزانه ۱۲ هزار و ۵۹۱ تومان حقوق بگيرند که در اين گروه نيز ماهيانه بين ۳۷۷ هزار و ۷۳۰ تومان تا ۳۹۰ هزار و ۳۲۱ تومان در نوسان است. همچنين پايه سنواتي در اين گروه نيز روزانه ۴۸۰ تومان است.

هرچند وزارت کار وضعيت ۲۰ گروه شغلي خدماتي را تعيين و اعلام کرده است ولي افراد داراي مدارک کارشناسي تا حتي دکترا نيز در گروههاي ۱۵ تا ۱۷ قرار مي گيرند و عملا حداقل دستمزد افراد شاغل در بخش خدماتي رقمي بين ۳۰۳ هزار تومان تا ۳۵۶ هزار تومان است.

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *