کارمندان شعب بانک ها برعکس کارکنان ستادی روزانه باحجم زیادی ازمردم سرو کار دارند. این کار درعین حجم بالای مسئولیت و خستگی برای آنها تجربیات جالب و بعضا خنده داری را به همراه دارد که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.
به گزارش بانکی دات آی آر، ما مردم عادی معمولا به عنوان مشتری وارد بانک می شویم و کمتر با نگرش و مسائل بانکی ها سرو کار داریم. برای اینکه شما از زاویه جدیدی بانک ها و کارکنانش را بشناسید سری به وبلاگ چند کارمند بانک فعال در عرصه وبلاگ نویسی زدیم. امیدواریم از دست نوشته های آنها لذت ببرید.
طرح مسکن مهر کیلویی!
اینروز ها روز فروش اقساطی طرح مهر هستش و شعبه از آدم هایی پر و خالی می شه که با شوق خونه دار شدن وارد شعبه می شن.
خیلیاشون حتی خونه رو هم ندیدن و حتی نمی دونن کجاست. نمی دونن که خونه تکمیله و یا ناقص . فقط اومدن که یه خونه بگیرن.
ما هم مدارکشون رو می گیریم و یه سوراخ با پانچ و می زاریم تو پروندشون. بعد هم می گیم به سلامت چند روز بعد بیاین کارت قسطتون رو بگیرید.
من امیدوارم کسی که با هزار امید و آرزو ذره ذره پولاشو داده برای مسکن مهر وقتی خونه رو میبینه تو ذوقش نخوره!
از طرفی امیدوارم بانک از دادن این همه تسهیلات به کسائی که براشون پرداخت ۲۶۰۰۰۰۰ ریال در ماه کار آسونی نیست پشیمون نشه!
وبلاگ خاطرات یک کارمند بانک مسکن
کسری موجودی و بازرسان عزیز!
پایان ماه بود و یک عالم چک های ارسالی کلر جهت تعیین وضعیت. بعد از مرتب کردن چک ها شروع کردم به تعیین وضعیت آنها. با سرعت ارکان چک ، مهر کلر و موجودی ها رو کنترل می کردم و دکمه وصول رو می زدم . چک هایی که موجودی نداشتند رو کنار گذاشتم تا شاید مشتریان موجودی حساب هایشان رو پیش از پایان مهلت مقرر جهت ارسال نتیجه، تکمیل کنند. علی رغم دستور رئیس که معتقد بود حتی برای یک ریال کسری هم باید چک رو برگشت زد و اینکه ما مسئول چک های مشتریان نیستیم، گاهی با مشتریان تماس می گرفتم و آنها رو از چک های رسیده و میزان کسری موجودی شان مطلع می کردم. یکی از چک های آن روز تنها 20.000 ریال کسری داشت. هر چه سعی کردم موفق به تماس با صاحب حساب نشدم و در نهایت طی هماهنگی با مسئول شعبه چک رو برگشت زدم.
دو روز بعد متوجه شدم مشتری از این بابت ناراحت شده و شکایتی تنظیم و به بازرسی بانک ارائه کرده است. از بازرسی هم طی تماس با شعبه این موضوع رو با مسئول شعبه در میان گذاشته بودند و ضمن تذکر به وی خواسته بودند تا این نکته رو با سایر همکاران در میان بگذارند و راهنمایی کردند که ما می بایستی برای جلب رضایت مشتری کسری وی را از خودمان تامین می کردیم و بعداً آن مبلغ را از وی دریافت می کردیم.
چند روزی از تذکر بازرسی نگذشته بود که چکی مشابه چک فوق – مربوط به مشتری دیگری – جهت وصول میان چک های کلر مشاهده کردم.
این بار میزان کسری چک تنها ۵.۰۰۰ ریال بود. باز هم موفق به تماس با صاحب حساب نشدم. با رئیس هماهنگ کردم و قرار شد ۵.۰۰۰ ریال به حساب مشتری واریز کنم تا چک وصول شود تا ضمن جلب رضایت مشتری، شاهد تماس همکاران بازرسی در خصوص موضوعی که قبلاً تذکر داده بودند نباشیم.
روز بعد مشتری به شعبه مراجعه کرد و پس از مشاهده صورتحساب، متوجه واریز وجه و وصولی چک شد. موضوع رو از طریق رئیس شعبه پیگیری کرد. هنوز حرف های رئیس تمام نشده بود که شروع کرد به داد و فریاد و اینکه با توجه به اختلاف حسابی که با ذینفع چک داشته، خودش به عمد موجودی حساب را پر نکرده است.
فردای آن روز متوجه شدیم مشتری موضوع رو با بازرسی بانک در میان گذاشته و خواستار جبران خسارتی شده که شعبه مسبب آن بوده است. از بازرسی هم با شعبه تماس گرفتند و متذکر شدند بانک مسئول کسری موجودی حساب ها نیست و اینکه شعبه خودش باید این مساله را با مشتری حل کند…
وبلاگ دست نوشته های یک پاسارگادی
ممنون که انقدر به قکرمی
خسته ام ، حال ندارم کلی مشتری رو سرم ریخته از دستگاه نوبت دهی هم خبری نیست . گرسنه ام خیلی گرسنمه نمیتونم برم یه لقمه نون بخورم همشون با هم حرف میزنن و عجله دارن.
تشنه ام خیلی تشنمه فاصله ام با آب و یخچال زوار در رفته وکثیف شعبه یکی دو متر بیش نیست اما مشتریا امانم نمیدن همشون زل زدن به من و منم هرچی سریعتر کار میکنم که خلوت شه اما نمیشه ، صف که نیست رود کارونه مگه تموم میشه.
همسرم اول صبح اس ام اس داده حالم خوب نیست اگه میتونی بیا ببرم بیمارستان اما مگه میشه رفت ،همکارم مرخصیه و به هر دری زدیم که یه جایگزین بدن جواب یکیست : نیرو نیست همه شعب کمبود نیرو دارن باید همینجوری شعبه رو بچرخونین. حتی فرصت نکردم جواب اسشو بدم
مگه این ساعت لعنتی حرکت میکنه هنوز نیم ساعتی به پایان وقت مونده و من موندمو و یه استکان چای که دیگه آیس تی شده و اس ام اس جدید همسرم : ممنونم که این همه به فکرمی
از شرمندگی نه جوابی دارم بدم و نه فرصتی برا جواب دادن ،این همه آدم بهم زل زدن ،حس میکنم با چشاشون دارن سر تا پامو اسکن میکنن نمیتونم گوشیمو دست بگیرم، نمیدونم چگونه با این شرمندگی برگردم خونه،خداییش اینم شد شغل . بسه دیگه الان 9 ساله تحویلدارم.
وبلاگ کارمند بانک ملی ایران
کارمند بانک کیست؟
محققان از دیروز کشف کردن کارمندان بانک شُش های تهران هستند و باعث تمیزی هوا می شوند. چطوری فیلتر؟!
امروز فهمیدم که کارمندان بانک چه موجودات پاکی هستند و به محیط زیست چه کمکهای شایانی می کنند چون تردد تمام کارمندان دولت و نهادهای مشابه در شهر باعث آلودگی هوا می شود الا این موجودات آسمانی.
خداوند این نعمت را از ما نگیره.
آخرین بازمانده رده سخت جانان. تنها گونه ای که در سرما، گرما، آلودگی، اجلاس و … قادر به فعالیت می باشد. غالباً وامخوار است و درآمد عیان و جان کندن نهان دارد!
وبلاگ پریا خاطرات و دلنوشته ها
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
================
- درقاب تصویر/ بازار سنتی کاشان
- چرا کنترل کارمندان نتایج فاجعه باری دارد؟
- کلاهبرداری های میلیاردی بایک کلیک
- هفت چالش برای ارتباطات بهتر
- در قاب تصویر/ هتل یخی
- بهترین شغل های جهان آی تی در سال آینده
- مردم دنیا چگونه سال نو را جشن می گیرند؟
- ۶ عادت آدم های به یاد ماندنی
- ۶ راهکار برای اینکه تصمیمات قابل اجرای بهتری بگیرید
- اعلام پرسرچ ترین کلمات در ویکی پدیا فارسی
- در قاب تصویر/ قطار شکلاتی
- چطور در کمترین زمان ممکن و به سادگی ذهن خود را ساکت کنیم!؟
- فضای کسب و کار ۵۰ سال آینده
- ۷ روش ساده برای اینکه خلاق باشید
- درقاب تصویر/ تفاوت گوشی های اپل باسایر گوشی ها
- ۱۰ نوع کلاهبرداری اینترنتی نزدیک کریسمس را بشناسید
- آمازون، شگفتی در قلب آمریکای لاتین
- ۵ دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویلمان می دهند!
- ۲۲ نکته مهم امنیتی دربانکداری اینترنتی
- حداقل مزد ۹۲ چقدر است؟
- تاثیرگذارترین شخصیت های سال ۲۰۱۲+ عکس