خدمات بانکداری الکترونیکی در روزهای کرونايي بيشتر به چشم مي‌آيد

شعب بانک‌ها یکی از آلوده‌ترین نقاط از نظر خطر ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. قطعاً شما براي جان خود و هموطنان‌تان ارزش زيادي قائليد و از مراجعات خود به شعب بانکي كاسته‌ايد. بانك مهر ايران در اين روزهاي كرونايي سعي دارد تا با گسترش بيش از پيش خدمات بانكداري الكترونيك خود، شما را از حضور در شعب بي نياز كند به نحوي كه بتوانيد صفر تا صد عمليات بانكي خود را از طريق اينترنت بانك، موبايل بانك و يا تلفن بانك انجام دهيد.

خدمات گسترده بانک مهر ایران در حوزه بانکداری الکترونیکی

توسعه خدمات الکترونیکی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌اندازه‌ای بوده که تقريباً شما را از مراجعه به شعب بانك بي‌نياز كند. بانك مهر ايران چند خدمت حوزه بانكداري الكترونيكي را براي نخستين بار در كشور ارائه كرده و موفق شده در اين حوزه پيش‌گام شبكه بانكي ايران باشد. علاوه بر خدمات متداولي كه تمام بانك‌ها ارائه مي‌كنند و مي‌توانيد از طريق ابزارهايي همچون اينترنت‌بانك و موبايل‌بانك از آن بهره‌مند شويد، بانك مهر ايران خدمات افتتاح حساب و تقاضاي تسهيلات را نيز به‌صورت الكترونيكي و از طريق اينترنت‌ و موبايل بانك خود ارائه مي‌كند.

مشتریان به‌جای مراجعه به بانک می‌توانند با موبایل يا کامپيوتر خود در اين بانک حساب باز کنند. در صفحه اصلي وب‌سايت بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، بخشي به نام بانكداري الكترونيكي وجود دارد، سامانه‌‎هاي آنلاين بانك در اين قسمت قابل دسترسي هستند و يكي از اين سامانه‌‌ها، سامانه افتتاح حساب آنلاين است.

افتتاح حساب آنلاین برای مشتریان عادی در ۶ مرحله انجام مي‌شود. مرحله نخست، ورود کد ملي، تاريخ تولد و شماره موبايل است. مراحل بعدي شامل ثبت مشخصات، انتخاب شعبه، انتخاب حساب، پرداخت و در آخر، ثبت نهايي است.

فعال‌سازی حساب و دریافت کارت بانکی، بر اساس گزینه انتخابي مشتري در زمان افتتاح حساب انجام مي‌شود. گزينه نخست، مراجعه حضوري به همراه کد رهگيري و کارت ملي به شعبه انتخابي است گزينه دوم و آسان‌تر، ارسال در محل است كه كارت بانكي و ساير مستندات مربوط به حساب در محل كار يا منزل مشتري به وي تحويل داده مي‌شود. جالب است كه اين خدمت مخصوص اشخاص حقيقي نيست و شخصيت‌هاي حقوقي را نيز در بر مي‌گيرد. مشتريان سازماني نيز با انجام مراحل مربوط به خود مي‌توانند فرآيند افتتاح حساب را به‌صورت الكترونيكي پيش ببرند.

تقاضای آنلاین تسهیلات از بانک مهر ایران

سامانه تسهیلات آنلاین، دیگر ابزار الکترونیکي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران است که كار را براي متقاضيان تسهيلات، آسان‌تر و سريع‌تر مي‌كند. متقاضيان وام به‌جاي مراجعه چندباره به بانك مي‌توانند يك بار از محل كار يا منزل خود با وارد شدن به سامانه تسهيلات آنلاين بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، درخواست وام خود را ثبت كنند. مشتريان بانك قرض‌الحسنه مهر ايران با ورود به اين سامانه، اطلاعات و مستندات مربوط به خود را وارد و پس اطلاع از شرايطي مانند جزئيات ميانگين حساب، درخواست وام خود را ثبت مي كنند. با ثبت درخواست وام در سامانه تسهيلات آنلاين بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، حضور ضامن نيز تنها يك بار در شعبه و براي تكميل پرونده لازم است.

کارت هدیه مجازی بدهید!

بانک مهر ایران اخیراً خدمت دیگری را نيز براي نخستين بار در شبکه بانکي کشور ارائه كرده كه در نوع خود جالب است. شما مي‌توانيد به مناسبت‌هاي مختلف براي عزيزانتان كارت هديه مجازي ارسال كنيد. ارزش اين خدمت را در اين روزهاي كرونا زده بيشتر احساس مي‌كنيم. اين كار را مي‌توانيد از طريق نسخه جديد موبايل بانك مهر ايران انجام دهيد. فرآيند كار به اين صورت است مبلغ مورد نظر شما كه قرار است به‌عنوان هديه به حساب فردي ديگر واريز شود، از حساب شما كم مي‌شود و پيامكي به تلفن همراه آن فرد بر اساس شماره‌‌اي كه شما مشخص كرده‌ايد ارسال مي‌شود. در آن پيامك اعلام شده كه شما براي وي هديه‌اي ارسال كرده‌ايد. آن شخص با كليك بر روي لينكي كه برايش ارسال شده و ورود شماره شباي خود، كه مي‌تواند متعلق به هر بانكي باشد، مبلغ را دريافت كرده و پيام تبريكي از طرف شما برايش نمايش داده مي‌شود كه آن را هم خودتان انتخاب كرده‌ايد. اگر تولد عضوي از خانواده يا دوستانتان يا حتي سالگرد ازدواجتان نزديك است، نيازي نيست براي خريد هديه به بيرون از منزل برويد؛ فقط همين الآن موبايل بانك مهر ايران را باز كنيد و آن شخص را با يك پيامك غافلگير كنيد.

لطفاً برای مدتی شعب بانکی را فراموش کنید

کارشناسان مختلف بانکی اخیراً اعلام کرده‌اند بیشترین عملياتي که مشتريان به بانك‌ها مراجعه مي‌كنند، وصول چك و تقاضاي تسهيلات است. بانك مهر ايران بحث تقاضاي تسهيلات را حل كرده و تا مرحله نهايي شدن درخواستتان نيازي نيست به شعبه بانك مراجعه كنيد. لطفاً تقاضاي دريافت تسهيلات به‌صورت الكترونيكي را جدي بگيريد. مورد ديگر اقشاري هستند كه امكان استفاده از خدمات الكترونيكي را ندارند. كساني كه يا سواد اندكي دارند يا دسترسي به ابزارهايي مانند گوشي هوشمند ندارند. هر چند توصيه مي‌شود مگر بنا به ضرورتي ناگزير حتي اين افراد نيز عمليات‌هاي بانكي خود را به عقب بيندازند و به شعبه مراجعه نكنند، اما حداقل وظيفه من و شمايي كه اين متن را مي‌خوانيم اين است كه در اين روزها به شعب بانكي مراجعه نكنيم و تراكم مشتريان حاضر در شعبه و به تبع آن خطر ابتلا به بيماري كرونا را بالا نبريم. تا كنون بيش از ۴۰ خانواده از كاركنان شبكه بانكي داغدار شده‌اند. نه جان خود را به خطر بيندازيم، نه خانواده‌هاي ديگري را داغدار كنيم. بانك مهر ايران با خدمات خود تا حد بسيار زيادي زمينه انجام عمليات‌هاي بانكي از درون خانه را فراهم كرده، خدماتي كه گسترده‌تر هم خواهد شد. لطفاً براي مدتي شعب بانكي را فراموش كنيد.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *