داستان افزایش فروش ۳۰۰ درصدی یک کسب و کار

چطور فروش‌مان را تا ۳۰۰% افزایش دهیم؟ درست شنیدید دقیقا تا ۳۰۰% درصد. چگونه بیشتر بفروشیم؟ برای توضیح این موضوع می‌خواهیم داستان یکی از همکار‌های‌مان را برای شما تعریف کنیم. در بازار روش‌های زیادی برای فروش بیشتر وجود دارد؛ ولی خیلی از آن‌ها در عمل جواب نمی‌دهد. برای همین می‌خواهیم یک مثال واقعی بزنیم. بیایید داستان را شروع کنیم.

روش های افزایش فروش

یکی از همکاران قدیمی ما چند سال پیش یک فروشگاه لوازم آرایشی زد و اتفاقا از چند نفر از شرکت ما خواست که برای رشد بیزینسش به او کمک کنیم. از آنجایی که این فرد در شرکت ما با همه دوست بود، همه دوست داشتند که بهش کمک کنند.

ولی زمینه کاری آن با تخصصی که ما داشتیم، یکی نبود و همین باعث شد که بازدهی همیشگی را آنجا نداشته باشیم. از آنجایی که ما از همه چیز شرکتش خبر نداریم از همکارمان خواستیم که داستان بیزینسش را برای‌مان بازگو کند:

اوایل که بیزینسم را تأسیس کرده بودم، همکاران قدیمی‌ام کمک زیادی به من کردند و بعد از مدتی به درآمد رسیدم. اوایل درآمد خیلی خوبی داشتم و هر ماه ۱۰% رشد می‌کردم. ولی بعد از مدتی این رشد متوقف شد و میزان درآمدم در ماه ثابت بود. برای حل این مشکل اول تبلیغات زیادی در سطح شهر و سوشیال مدیا پخش کردم؛ ولی این کار هم تأثیر زیادی نداشت. بعدها فروشنده‌های حرفه‌ای‌تر استخدام کردم؛ ولی باز هم بعد از یک ماه رشد شرکتم متوقف شد.

واقعاً نمی‌دانستم که دیگر چه کاری انجام دهم و هر روز نصف وقتم را در گوگل می‌گذراندم و درباره روش های افزایش فروش تحقیق می‌کردم و دنبال استراتژی‌ای بودم که بتوانم با کمک آن بیشتر بفروشم. حدود ۳ ماه بود که درآمد شرکت من ثابت شده بود که این موضوع را با یکی از دوست‌هایم مطرح کردم. دوستم با وجود اینکه از دنیای تجارت سر در نمی‌آورد، گفت که بهتر است این موضوع را با وب‌سایت‌های آموزش تجارت مطرح کنی. هر چند که قبلا این کار را کرده بودم و پشتیبانی آن‌ها هیچ جوابی نمی‌دادند.

دوستم گفت خودم به این سایت‌ها پیام می‌دهم و از آن‌ها می‌پرسم که چگونه بیشتر بفروشیم؟ بعد از یک روز دوستم با من تماس گرفت و گفت یکی از این سایت‌ها به من جواب داده و یک روش تضمینی به من معرفی کرده است. از دوستم خواستم که همان وقت به دیدن هم برویم و درباره آن صحبت کنیم. دوستم گفت که وب سایت دیدار به من گفته که از CRM دیدار استفاده کن تا هر ماه رشد شرکتت چند برابر شود. برای مطمئن شدن هم ۱۵ روز این ابزار را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اوایل در خرید CRM مردد بودم و می‌گفتم فقط وقت تلف کردن است، ولی به زور دوستم آن را در شرکت پیاده سازی کردم. بعد از دوره آزمایشی رایگان یک اشتراک ۱۵ روزه را فعال کردم. با خودم گفتم که در این مدت هزینه‌های زیادی کردم و چیزی هم تغییر نکرده، این هزینه هم روی آن. بعد از یک ماه آن را ارزیابی می‌کنم که چه تاثیری روی شرکت من داشته باشد. بعد از این مدت که آن را ارزیابی می‌کردم با تأثیر شگفت انگیزی مواجه شدم.

فروشم در این مدت کم ۱۸۴% افزایش یافته بود، هر چند که افراد در اوایل نمی‌توانستند به خوبی از آن استفاده کنند و چند روز هم طول کشید تا آن را راه اندازی کنیم. ماه قبل حدود ۴۲ میلیون تومان سود داشتم و بعد از یک ماه به ۷۷.۵ میلیون رسیده بود. هر چند که این میزان رشد درآمد در ماه‌های بعد بیشتر شد. بعد از ۳ ماه میزان فروش بیزینسم از ۹۶۸ به ۱۲۴۸۱ عدد رسید.

دلیل این پیشرفت چشمگیر چیست؟

برای جواب دادن به این سؤال لازم است که مزایای این ابزار را بگوییم:

۱.مدیریت موثر زمان

این نرم افزار با داشتن یک تقویم مدیریتی برای بیزنس به شما کمک می‌کند که برنامه ریزی بهتری داشته باشید و زمان را مدیریت کنید. با اولویت بندی کارهای‌تان در مدیریت زمان CRM دیدار می‌توانید بهترین بازدهی را در روز داشته باشید.

۲. مدیریت فعالیت

این ابزار تمام فعالیت‌های شما و کارمندان‌تان را پیگیری می‌کند. این کار در صرفه‌جویی زمان تأثیر زیادی دارد. CRM دیدار همه‌ی اطلاعات درباره فعالیت‌ها را در یک جا نگه می‌دارد و فقط با چند کلیک ساده متوجه می‌شوید که چه کسی چه کارهایی را انجام داده و چه وظایفی دارد و هنوز انجام نشده است. رسیدگی بهتر روی کار کارمندان سبب می‌شود که بازدهی هر کارمند بالاتر برود و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

۳. مدیریت سرنخ

با استفاده از ماژول لید در سی‌ار‌ام دیدار، می‌توانید سرنخ‌ها را با توجه به ویژگی‌هایی مثل سن، مکان زندگی و غیره تقسیم بندی کنید. این کار به فروشندگان کمک می‌کند که رویکردشان با هر شخص را با توجه به اخلاق‌ مشتری انتخاب کنند. این کار احتمال جذب سرنخ‌ها را تا ۸۰% افزایش می‌دهد. همچنین در زمان جذب سرنخ اطلاعات مهمی ارائه می‌دهد و به لیدها امتیاز می‌دهد.

۴. بینش سوشیال مدیا

با ادغام CRM دیدار با سوشیال مدیا می‌توانید بینش دقیق‌تری از مشتریان به دست آورید. شناخت بهتر مشتریان باعث می‌شود فرایند فروش و بازاریابی سریع‌تر و با بازدهی بیشتری انجام شود.

۵. گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی

مشتریان و سرنخ‌ها خیلی وقت‌ها در فضای مجازی درباره‌تان بحث می‌کنند. این کار فرصتی را به فروشندگان می‌دهد تا مشتریان و نقاط درد آن‌ها را بهتر بشناسد و با توجه به آن، مشتریان را جذب کند و به آن‌ها بفروشد. همچنین این صحبت‌ها به فروشندگان کمک می‌کند بینش‌ دقیق و بیشتری درباره مشتریان و بازار هدف داشته باشند. همچنین به شما کمک می‌کند که هشتگ و کلمات کلیدی پرتکرار در سوشیال مدیا را پیدا کنید و از آن‌ها برای تحلیل رقبا و جذب مشتریان استفاده کنید.

۶. پیش بینی فروش

CRM دیدار به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را در لحظه تجزیه و تحلیل و عملکرد را بهینه کنید. شما می‌توانید از این ابزار علاوه بر نظارت بر حجم فروش، نرخ‌های فروش بالا، زمان فروش، درآمد هر تماس و غیره، در حفظ مشتریان، تقویت و پیش بینی فروش استفاده کنید.

۷. تلاش یکپارچه بین بازاریابی و فروش

مشتریان همیشه بهترین‌ها را می‌خواهند. برای این کار باید بین تیم بازاریابی و فروش هماهنگی وجود داشته باشد. با استفاده از این ابزار تیم فروش همه اطلاعاتی که تیم بازاریابی درباره مشتری به دست آورده را می‌بیند.

۸. اتوماسیون

با اتوماسیون کردن کارهای تکراری مثل استخراج سرنخ و انتقال به تیم فروش، می‌توانید در وقت‌تان صرفه جویی کنید.

۹. گزارش‌ها

CRM دیدار به فروشندگان نمایی کامل از تمام داده‌های مهم از جمله تعیین اهداف و بازاریابی می‌دهد. داشبورد شخصی CRM به شما کمک می‌کند دستاورد و پیشرفت‌های‌تان را مشاهده کنید.

۱۰. به اشتراک گذاری سند

با استفاده از یک کتابخانه اسناد اختصاصی، اسناد برای ارجاع سریع سازماندهی می‌شوند. از موارد نسخه‌های متعدد، متناقض و تکراری یک سند اجتناب می‌شود. همچنین فایل‌ها را می‌توان به راحتی بین اعضای تیم به اشتراک گذاشت. زمانی که یک کسب‌وکار شعبه‌های متعددی در ایالت‌ها یا کشورهای مختلف دارد، با تیم‌های فروش در هر مکان و نیاز به همکاری برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، این امر حتی مهم‌تر می‌شود.

۱۱. ردیابی ایمیل

یکی از مؤثرترین و مقرون به‌صرفه‌ترین شکل‌های بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی است. گزارشات حاکی از آن است که ۶۴% بیزنس‌های کوچک از بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. این روش باعث می‌شود که همه‌ی بازار هدف‌تان از شما آگاه شود. کاندیدهای ریاست جمهوری امسال هم از این روش برای جذب طرفدار استفاده کردند تا در انتخابات پیروز شوند.

با این حال ارسال یک ایمیل بدون اطلاع از شخصیت مشتری و نیاز بازار می‌تواند بی‌تأثیر باشد؛ مثلا شما هر چند که ایمیل تبلیغاتی خوبی داشته باشید؛ ولی آن را برای فردی غیر مناسب ارسال کنید، تأثیر نخواهد داشت؛ مثلا تبلیغات گوشی هوشمند یا لپ تاپ را برای یک فرد ۶۰ ساله ارسال کنید، هیچ تاثیری نخواهد داشت. با یک CRM خوب می‌توانید ایمیل‌های‌تان را شخصی سازی و بازار هدف‌تان را پیدا کنید. این ابزار به تجزیه و تحلیل ایمیل‌ها از جمله نرخ کلیک می‌پردازد.

کلام آخر

اگر دنبال افزایش فروش‌تان به شکل چشم‌گیر با هزینه‌ای کم هستید، این متن همان چیزی است که باید بخوانید. تجربیات نشان داده که CRM دیدار کمک می‌کند فروش‌تان را در مدت زمان کمی افزایش دهید و به بیزنس‌تان سامان ببخشید. در بالا گفتیم که این ابزار چقدر در فروش تأثیر دارد و چگونه به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید. همچنین یک داستان واقعی در این باره را در اول متن تعریف کردیم.

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/how-our-client-implemented-crm-got-300-sales-growth-indi-vision

به اشتراک بگذارید
مازیار بسیطی
مازیار بسیطی
مقاله‌ها: 26

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *