درخواست رسیدگی جدی به مطالبات کارکنان شبکه بانکی (شاغل و بازنشسته)

جناب آقای دکتر نجارزاده

ریاست محترم شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها و مدیر عامل محترم بانک ملی

مدیران محترم عامل بانک‌های عضو صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها

با سلام و نثار دعای خیر؛

قریب به ۳۰۰ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی(شاغل و بازنشسته) عضو صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها اعلام می‌دارند: استخوان‌هایمان زیر بار مظالم به صدا درآمده است و صدای آن همراه با ناله و سوز جانسوز در آسمان کائنات در تلاطم است، آیا نمی‌شنوید و احساس نمی‌کنید؟! درخواست داریم:

۱- دستور تحقیق فرمایید در خصوص حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته بانک‌ها (با توجه به ایثار این قشر زحمتکش در این صنعت خطیر در همه شرایط) نسبت به حقوق و مزایای دیگر اقشار و نابرابری و اجحافی که به این قشر روا داشته می‌شود؛ آیا نمی‌خواهید در جهت خروج نظام حقوق و دستمزد بانک‌ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری، همگی متحد دست به اقدامات عملی و درخواست از مقامات ذی‌ربط بالادستی بزنید؟

به جز جنابان آقایان دکتر متقی‌نیا مدیرعامل محترم بانک کشاورزی و دکتر فرزین (مدیر عامل وقت بانک ملی)، هیچ یک از شما مدیران محترم عالی بانک‌ها حتی در حد یک نامه چند خطی اقدامی نداشته‌اید.

۲- استحضار دارید که طرح تقلیل ایام کاری به ۵ روز و تعطیلی دو روز در هفته با موافقت دولت در مجلس در حال نهایی شدن است و متاسفانه با بی‌توجهی مفرط مدیران عامل محترم و عدم هرگونه اعتراض، بیم آن می‌رود با توجه به این‌که از شواهد و قراین معلوم است، کارکنان بانک‌ها از شمول این قانون (پس از تصویب)، مستثنا شوند.

۳- به خوبی در جریان هستید (و البته بی‌توجه به آن) که منابع هنگفتی از کارکنان شاغل و بازنشسته در صنادیق تامین‌آتیه و رفاهی، سال‌هاست که مالکان و صاحبان این منابع که کارکنان بانک‌ها هستند و لاغیر، مافیاگونه در پرده ابهامات و به دور از شفافیت قرار دارد و با وجود تنگنای معیشتی حاکم بر روح و روان صاحبان این سرمایه‌های هنگفت، عایدی برای آن‌ها نداشته و تلاش مالکان این سرمایه‌ها با مقاومت پیچیده مسئولین که رد پای شماها به خوبی دیده می‌شود، مواجه شده است.

بارها از شما عالی مقامان خواسته‌ایم (که یکی از وظایف مدیران محترم عامل می‌باشد) در کلیه ساختار مدیریتی تشکیلات این صنادیق و شرکت‌های تابعه با حضور نمایندگان واقعی صاحبان سرمایه‌ها از جمله نمایندگان جامعه بازنشستگان تغییرات اساسی ایجاد و شفافیت اعمال فرمایید.

خواسته‌ایم ترتیبی اتخاذ فرمایید که در هیئت امنا و هیئت مدیره صنادیق و شرکت‌های تاسیس‌شده از منابع آن‌ها، نمایندگان جامعه بازنشستگان حضور رسمی و قانونی داشته باشند.

 خواسته‌ایم ترتیبی اتخاذ شود که منافع این منابع خصوصی کارکنان جهت کمک معیشت آنان همه ماهه به آن‌ها پرداختی قابل ملاحظه و تاثیرگذار داشته باشد و نه اینکه صرفا صنادیق و شرکت‌ها تابعه فربه شوند و کمک به معیشت کارکنان از این محل حواله به آینده نامعلوم گردد، بدون آن‌که شفاف‌سازی در جریان باشد.

۴- مکرر درخواست داشته‌ایم که به نابرابری پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی و غیر مستمر بین شاغلین و بازنشستگان و بانک‌های دولتی و خصوصی شده، پایان داده شود.

۵- با توجه به وضعیت اسفناک معیشتی حاکم بر جان و روح و روان جامعه کارکنان شبکه بانکی اعم از شاغل و بازنشسته و با توجه به وضعیت اشتغال، درآمدی و بیمه و بهداشت و درمان و این‌که اکثریت خانواده‌های کارکنان علی‌الخصوص بازنشستگان با مشکلات عدیده‌ای از ناحیه موارد مذکور مواجه هستند و دارای فرزندان سن بالای بیکار در کنار خودشان و والدین بیمار و…، مکرر درخواست داشته‌ایم که در خصوص بیمه پایه و تکمیلی آنان و با همراهی صندوق بازنشستگی، صنادیق و… در جهت بیمه آنان، اشتغال، ازدواج و مسکن و…، به‌کارگیری فرزندان بیمار بازنشستگان در بانک‌های متبوعه طرح‌هایی نو راه بیاندازید، تا از آلام و مشکلات آنان کاسته شود. (می‌توانید به فکر آن‌ها هم باشید؛ اگر بخواهید!)

با توکل به خدایی که رحمان و رحیم و در عین حال قاسم‌الجبارین است، خاتمه می‌دهیم به این عریضه و همچنان نظاره‌گر و معترض تا برطرف شدن بی‌عدالتی ادامه خواهیم داد (نسل اندر نسل).

با احترام؛ پیشاپیش از توجه و اقدام شما سپاسگزاریم.

رونوشت:

ریاست محترم شورا و روسای محترم کانون بازنشستگان بانک‌ها؛ جهت پیگری

امضا کنید:

ثبت امضا

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 430

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *