بانکی دات آی آر: همانطور طی سالهای اخیر مطرح شده است، شبکه های اجتماعی در سالهای پیش رو به رقبایی جدی برای موتورهای جستجو در امر تبلیغات تبدیل خواهند شد.
چشم انداز تبلیغات دیجیتال که توسط Statista منتشر شده است، با انجام مقایسه ی مستقیم نشان میدهد که شبکه های اجتماعی فعلا تهدیدی جدی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیستند.
بریتانیا مثالی خوبیست؛ امسال در این کشور سهم رسانه های اجتماعی در عواید حاصل از تبلیغات آنلاین 14درصد بود که در برابر سهم 53درصدی موتورهای جستجو، بسیار کمتر است.
محاسبات تحلیلگران در Statista نشان میدهد که حداقل در پنج سال آتی نیز، کفه ی ترازوی تبلیغات دیجیتال برای موتورهای جستجو سنگین تر از کفه ی شبکه های اجتماعی خواهد بود.
شکل زیر سهم موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی در تبلیغات آنلاین را نشان میدهد:
منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی