دستگاه های خودپردازی که بدون پشتوانه پول دادند

بانک CBA ( Commonwealth Bank of Australia) چند شب پیش در پایان ماه فوریه با اشکال اساسی که در سیستم خودپردازش پیش می آید، شب کابوس واری را تجربه می کند.
سیستم آی تی استرالیا در شب یکم مارچ اعلام می کند که به گزارش پلیس از حدود ۴۰ دستگاه خودپرداز متصل به شبکه اصلی بانک ، حجم  بسیار زیادی پول برداشت شده است.

در آن  شب با توجه به محدودیت های پرداخت دستگاه های خود پرداز زمانی که پلیس متوجه حجم برداشت غیر عادی از برخی دستگاه ها در شهر های متعددی چون ملبورن ، سیدنی  و بریسبین می شود اقدام به بستن و محافظت از این دستگاه های می کند.

آقای برایان فیتزجرالد سخنگوی بانک CBA اعلام می کند این اشکال درست بعد از رخداد اشکال فنی در آن شب اتفاق  می افتد. در توضیح بیشتر این موضوع  وی می گوید، ” دستکاه ها در آن مقطع زمانی به صورت آفلاین کار می کرده اند و به همین جهت قدرت برقراری و ایجاد تعادل بین حساب های مشتریان و پرداخت را از دست داده بودند.” آقای جرالد اعلام کرده است که هم اکنون مشکل سیستم بر طرف شده و سرمایه پولی بانک در امان است. او اضافه می کند که مشتریان که مبلغی بیش از سرمایه خود از دستگاه برداشت کرده اند می توانند به بانک مراجعه کرده و مبلغ را بازپس دهند و هم چنین بانک در موارد دیگر با آن ها تماس خواهد گرفت.

هر چند این مشکل پیش آمده از راه های قانونی قابل حل و بازگشت سرمایه بانک ممکن است ، اما آسیب پذیری این سیستم ها را بار دیگر گوشزد می کند.

 

اخبار برگزیده بانکی:

==================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *