هر کس باید این نکته را به خاطر بسپارد که طراح یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت مشتری. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید. یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.
اکثر افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات و فروش است؛ این نوع تفکر در میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند. ایده کلی در مورد فلسفه کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و حرفه ای بودن طرح آن نیز باعث شود تا این حس در بیننده ایجاد شود که با یک مجموعه کاملا حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می کند خرید خود را از این کمپانی خاص انجام دهد.
کارت های ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که تاثیر آنها در بازار اثبات شده است. داشتن یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای مشتریان و مصرف کنندگان فراهم می کند تا خرید خود را به آسانی و با طیب خاطر انجام دهید.
در اینجا ۲۱ نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که به شما کمک می کند که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:
۱. از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست.
۲. مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.
۳. از رنگ های متنوعی استفاده کنید.
۴. از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با توجه به این که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.
۵. از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می شود.
۶. کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می توانید کارت خود را به گونه ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.
۷. کارت را به صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
۸. کارت های ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.
۹. به اضافه کردن یک فایل آهنگ یا موزیک به کارت خود فکر کنید. این گونه می توانید مطمئن باشید هر کس با هر سلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی کند.
۱۰. شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلا نام کمپانی، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید بودن نام خود شما به اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.
۱۱. نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می کند.
۱۲. داشتن دو کارت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.
۱۳. مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.
۱۴. سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است
۱۵. نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.
۱۶. از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.
۱۷. سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته های بلند و طولانی باعث کم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می شود.
۱۸. پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.
۱۹. اگر می دانید در یک سال بیشتر از ۱۰۰۰ کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.
۲۰. بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده اید.
۲۱. وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود می دهید از آنها نیز بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده اید.
منبع: مدیرسبز
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- راه رسیدن به توئیتر هموارتر شد
- ۱۰ بالابر شگفت انگیز دنیا + عکسهای جالب
- هیچ وقت نا امید نشو/داستان واقعی کار پیدا کردن یک جوان
- اختصاصی/آخرین اخبار از استخدام بانک گردشگری
- ازدواج کنید ؛ بانک در کنار شماست !
- توئیتر برای درآمد زایی دور خیز می کند
- تصاویر تکان دهنده از جوانان معتاد به بازیهای رایانه ای
- معنای واقعی برنده بودن در زندگی چیست؟
- میلیاردر ها بیشتر کجا زندگی می کنند؟ + عکس
- ارائه خدمت جاری بدون دسته چک در بانک رفاه کارگران
- ساعت کار عملیات ساتنای بانک سامان تغییر یافت
- هشت پله تا ملاقات موفقیت
- راهکارهایی جالب و موثر برای داشتن یک پسورد قوی و ایمن
- ۹۰۰ میلیون تومان پاداش برای فراموش کردن مردم !
- خیلی ها پولدارند اما …
- کار اجباری از نوع آنلاین!
- ۳۰ توصیه جالب مالی برای ۳۰ روز ماه
- ۱۰ برند برتر لپ تاپ در سراسر دنیا + عکس
- ایرانگری در بانکی/نگاهی به شهرستان بیرجند
- ۵ اشتباه بزرگ در کسب و کار + عکس
- در خواست کمک یک جوان ایرانی +تصویرتاسف بار
- قرعه کشی حساب های یارانه بانک رفاه برگزار شد
- “مجرم” فرصت دارد از خود دفاع کند آقای رئیس جمهور
- جویندگان کار کجا میروند؟
- شناسایی باند فساد مالی در بانک مرکزی
- وقتی بانک ایران زمین استخدامش را پس می گیرد
- هکرها دست از سر سونی برنمی دارند!
- برای تو که آزاد شدی ولی آباد نشدی !
- باز هم چین اول شد!
- بدشانس ترین گردشگران دنیا + عکس
- اعتراض به نحوه استخدام بانک پاسارگاد+جوابیه این بانک
- آخرین روش بانک ها برای دور زدن بانک مرکزی
- یاهو، دستی به سرو روی ایمیلش می کشد
- هجوم غیرمنتظره بانک ها برای خرید طلا !
- پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری یکم سامان
- راه را باز کنید؛ یوآن وارد می شود
- نمایندگی سایپا در زاهدان کلاهبردار از آب درآمد
- ۶ فن موثر برای جذب مشتری در قالب پرسش و پاسخ
- کلاهی که برسر تولیدکنندگان نفت میرود
- ۱۰ شرکت نرم افزاری برتر دنیا + عکس
- جنگجویی به نام سپیده …
- روبرو شدن با دشمن های درونی
- استخدام يك شركت دارويي بين المللي
- استخدام کارشناس فروش در شركت بازرگاني در زمينه فروش ماشين آلات صنعتي
- دعوت به همکاری یک شرکت برای دفتر تهران
- دعوت به همکاری مجتمع خدمات کارگزاری بیمه
- دعوت به همكاري شركتي با فعاليت در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي در جزيره كيش و تهران
- دعوت به همكاري يك شركت توليدي فعال در زمينه بسته بندي
- استخدام مسئول واحد R&D در شرکت بیسکوییت گرجی
- استخدام کارشناسان میکروبیولوژی و بازرگانی دریک شرکت داروسازی
- استخدام در شرکت تهران نیک آوا
- استخدام رییس حسابداری در یک شرکت بازرگانی
- فواید کار تیمی در سازمانهای امروزی
- دعوت به همکاری در یک پروژه ی انبوه سازی در قم با سوابق کاری بالا
- فواید کار تیمی در سازمانهای امروزی
- استخدام شركت رنگسازي
- عجایب آزمون استخدامی بانک امین ایرانیان!
- ۹ روش برای بالا بردن کارایی کسب و کارهای خانگی
- دامینر کیست؟
- دیزنیلند
- دعوت به همكاري يك شركت پيمانكاري فعال در اجراي پروژه هاي نفتي و نيروگاهي شماره ۱
- تورم
- استخدام مهندس طراح در تهران،شیراز،قم و اهواز
- داستان مزدا؛ مردی كه عاشق ايران بود
- استخدام شرکت تولیدی آبمیوه و ماء الشعیر
- استخدام در یک شرکت دولتی
- استخدام لیسانس ترجیحا بازرگانی یا گمرک در شرکت بازرگانی
- استخدام پیمانی در دستگاه های اجرایی در استان گیلان
- جذب نيروي آي تي در شركت فاراد رايانه پرداز اصفهان
- استخدام در گروه كارخانجات توليدي شهاب يزد بدون سابقه
- زیست فرازمینی
- استخدام نقشه کش صنعتی در شركت آريا هنگارد