عکس / قبض های جدید برق مصرف خانگی و صنعتی

در حالي پيش از اين مسئولين شركت پويش برق از نهايي شدن شكل قبض‌هاي جديد برق خبر داده بودند كه تصوير قبضهاي جديد برق خانگي و تجاري منتشر شد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، در قبضهاي جديد برق خانگي، ۷ پله مصرف شامل از صفر تا ۱۰۰ كيلووات، مازاد بر ۱۰۰ تا ۲۰۰ كيلووات، مازاد بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ كيلووات، مازاد بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ كيلووات، مازاد بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ كيلووات، مازاد بر ۵۰۰ تا ۶۰۰ كيلووات و مازاد بر ۶۰۰ كيلووات تعريف شده است.

در قبضهاي برق تجاري نيز سه پله مصرف شامل صفر تا ۲۰۰ كيلووات، مازاد بر ۲۰۰ تا ۶۰۰ كيلووات و مازاد بر ۶۰۰ كيلووات تعريف شده است.

به گزارش فارس، در حالي در قبضهاي جديد برق آبونمان و تبصره ۳ حذف شده است كه ماليات بر ارزش افزوده ۳ درصدي همچنان وجود دارد و محاسبه مي شود.

همچنين در قبضهاي جديد كه قرار است براي اولين بار پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها توزيع شود، تعداد روزهاي مصرف قبل و پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تفكيك شده است.

*قيمتهاي جديد برق

براي مصارف خانگي از اين پس در سيستم پلكاني برق صفر تا ۱۰۰ كيلووات ساعت قيمت هر كيلووات ساعت ۲۷۰ ريال و مازاد بر ۱۰۰ كيلووات تا ۲۰۰ كيلووات ساعت ۳۲۰ ريال است در حالي كه قبلا هر ۵۰۰ كيلووات ساعت از ابتدا تا انتها يك عدد معين بود.
همچنين تعرفه برق مازاد بر ۲۰۰ كيلووات ساعت تا ۳۰۰ كيلووات ساعت ۷۲۰ ريال ، ۳۰۰ تا ۴۰۰ كيلووات ساعت ۱۳۰۰ ريال ، ۴۰۰ تا ۵۰۰ كيلووات ساعت ۱۵۰۰ ريال، ۵۰۰ تا ۶۰۰ كيلووات ساعت ۱۹۰۰ ريال و مازاد بر ۶۰۰ كيلووات ساعت ۲۱۰۰ ريال خواهد بود بنابراين حداكثر بهاي برق در هر كيلووات ساعت به طور ميانگين ۱۳۰ تومان بالاتر نخواهد شد.

 

 

 

 

پربازدیدترین خبرهای بانکی:

===============

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *