رئیس اتحادیه کشوری طلا وجواهر:طلا درانتظار صعود

 

اختصاصی بانکی/بازار طلا ی کشور روز گذشته متاثر از تغیییر قیمت بازارهای جهانی جهش قابل توجهی داشت .آنچه قیمت طلا در بازارهای جهانی را بار دیگر با افزایش روبرو کرد، نگرانی ها در مورد بحران بدهی اروپا، افزایش تورم به دلیل بالا رفتن قیمت نفت و مواد غذایی و افزایش تنش ها در خاورمیانه است.

ادامه این مطلب را پس از اخبار مرتبط پیگیری کنید

طلا از چه زمانی ارزشمند شد؟

این طلا فروشان دردسرساز!

۱۰ مطلب خواندنی و بسیار جالب درباره طلا

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

 

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری  طلا وجواهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بانکی دات آی آر ضمن منتفی ندانستن ادامه افزایش قیمت ها گفت: کارشناسان معتقدند افزایش قیمت طلا طی روزهای آتی دور از ذهن نیست با این وجود امروز قیمت طلا کاهش محدودی را داشته و با توجه به اینکه خرید های مربوط به میلاد پیامبر اکرم انجام شده طبیعی به نظر می رسد.

وی افزود: با گسترش وسایل ارتباط جمعی بازار کشور طی سالهای اخیر به شدت تحت تاثیر بازارهای جهانی بوده و انتظار می رود هرتغییری طی روزهای آتی نیز بر بازار های داخلی تاثیر بگذارد.

کشتی آرای در خصوص  تاثیر ورود سکه های گرمی بانک مرکزی در بازار گفت : این سکه ها درواقع  پاسخی بود به نیاز مردم که از مدت ها قبل مطرح بود بنابر این سکه های جدید در قیمت سکه های موجود در بازار تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. سکه های تولیدی بانک مرکزی از نظر مشخصات و کاربرد ها با آنچه در بازار طلا و جواهر کشور تولید می شود و بعضا تحت عناوینی چون سکه های هخامنشی شناخته می شود نیز متفاوت است و کاربرد خود را دارد.

وی خاطر نشان کرد: هیجانات مقطعی بازار طلا و جواهر از تحولات داخلی نیز متاثر است بنابر این نزدیک شدن به زمان عید های بزرگی چون میلاد پیامبر اکرم و افزایش جشن ها و مراسم در تغییرات روز گذشته بازار تاثیرگذار بوده است.

کشتی آرای در خصوص بیشترین افزایش قیمت ها طی روز های اخیر گفت: روز جمعه بیشترین افزایش قیمت در بازار طلا و جواهر رخ داد و این افزایش قیمت ها بر قیمت انواع سکه هم تاثیر گذاشت . اما امروز بازار وضع آرام تری به خود گرفته و انتظار می رود با کاهش مقطعی قیمت ها  در امروز  مواجه شویم.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر

==================

 

 

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *