ربات هایی که شبیه به انسان هستند!

 

به تازگی ربات هایی ساخته شدند که از لحاظ طراحی و چهره شبیه به انسان هستند این ربات ها در موزه ی ملی علم و خلاقیت در ژاپن رونمایی شدند.

به گزارش گروه خبری بانکی دات آ آر این رباتها قادرند که اخبار را بخوانند . همچنین این ربات ها میتوانند با صدای بلند و به چند زبان مختلف صحبت کنند. حتی کسانی که از این موزه بازدید کردند میتوانند با این ربات ها صحبت کنند.

 

این ربات ها حتی نام مشخص هم دارند مثلا Kodomodroid و Otonaroid که Otonaroid یک ربات بزرگ سال است و Kodomodroid یک ربات کودک است.

این ربات ها شبیه به انسان هستند مخصوصا چهره ی آنها و از لحاظ ظاهری به طوری که وقتی در مقابل آنها می ایستید چهره ی آنها خیلی طبیعی است. برای ساختن این ربات ها جزئیات زیادی به کار رفته است مثلا از خمیر مخصوص برای قالب و طرح آنها استفاده شده است و همچنین از سیلیکون برای طبیعی جلوه دادن صورت ربات ها استفاده شده است تا شبیه به پوست صورت انسان باشد.

ربات Otonaroid قادر است که حرکات جزئی هم داشته باشد و چشم ها و دست هایش را حرکت دهد همچنین دست ها و سر آنها نیز قادر به حرکت است. از لحاظ هوشیاری این ربات ها تقریبا شبیه به انسان هستند اما قادر به انجام همه ی کارها نیستند.

ربات Otonaroid قادر است تعظیم کند و بچرخد. آنها قادرند که اخبار را بخوانند و البته در تلفظ کلمات هم مشکل دارند آنها برای بازدید کنندگان اخبار و گزارش هواشناسی را نیز میخوانند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *