رمز پنهان آگهی های استخدامی چیست؟

از چالشهای مهم کارجویان در زمان تقاضا برای ورود به اشتغال، داشتن سابقه کار است که این مسئله به خوبی در بیشتر آگهی های دعوت به همکاری بنگاهها مشهود است. سئوال اینجاست که چگونه کارجو بدون ورود به فضای واقعی کار می تواند سابقه حرفه‌ای داشته باشد؟

یکی از مهم ترین چالشهای فعلی در بازار کار را باید درخواست سابقه کار از سوی بنگاهها و شرکتهای تولیدی دانست تا جایی که بسیاری از کارجویان به دلیل عدم مهارت انجام کار، مرتبط نبودن رشته تحصیلی با مشاغل پیشنهادی و همچنین عدم قابلیت در انجام کارهای مدنظر شرکتها به ویژه در بخش خصوصی و متنوع بودن توانمندیهایی که واحدهای تولیدی از افراد کارجو می خواهند، از دستیابی به شغل باز می مانند.

عرضه و تقاضا برابر نیست

بر اساس این گزارش، افزایش تقاضاها برای ورود به بازار کار و کم شدن عرضه مشاغل جدید باعث شده است تا مقوله مهارت و تخصص بیش از پیش خودنمایی کند چرا که در گذشته که افراد برای تصدی مشاغل به دلیل توازن بیشتر عرضه و تقاضای نیروی کار، مشکلات کمتری داشته اند می توانستند حتی بدون مهارت نیز شغلی را برای خود دست و پا کنند.

آیا کارفرما گواهینامه مهارتی را می پذیرد؟

دغدغه ای که در این بخش می توان مطرح کرد ضمانت اجرایی و میزان کارایی آموزشهای مهارتی است که باید در سطح قابل قبول و مورد پذیرش کارفرمایان واقع شود. البته ایجاد شرایط قانونی پذیرش کارجویان دارای مهارت که طی چند سال گذشته بحث آن مطرح شده است به همراه اعمال سیاستهای تشویقی از سوی دولت می تواند برای حل مشکل سابقه کار، راهگشا باشد.

نگاهی به آگهی های درخواست همکاری

اگر به آگهی های مطبوعاتی در زمینه دعوت به همکاریها و استخدامها توجه شود اینکه بیش از ۹۰ درصد مشاغل برای تصدی نیاز به سابقه کار دارند به روشنی مشخص است.


بنگاه آموزشگاه نیست

اینکه در این زمینه چرا کارگران بدون مهارت و سابقه کار مورد پذیرش شرکتها و بنگاهها قرار نمی گیرند، نباید همه مسئولیت و مشکل را متوجه کارفرما دانست چون وقتی کارفرما در یک پروژه ای سرمایه گذاری می کند به دنبال کسب سود است و نمی خواهد برای کارجوی جدید هزینه کند چون بنگاه وی آموزشگاه نیست.

دولت در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد و باید علاوه بر فراهم کردن شرایط ورود کارجو به بازار کار، کارفرمای بخش خصوصی را از هر روشی که می داند مجاب کند، ضمانت ایجاد کند تا مسئولیت کارجوی بدون سابقه کار را بپذیرد، به وی اعتماد کند و اجازه دهد که جوان کارجو در محیط کار حاضر شود و همزمان نیز آموزشهای لازم را ببیند.

“مشاهده آگهی استخدام و فرصت های شغلی شرکت های معتبر در وب سایت کاربوم”

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *