روحانی افشا کرد /افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بود

رئیس دولت دوازدهم گفت: افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بوده است. یعنی بانک‌ها از بانک مرکزی استقراض کردند و این نشان می‌دهد ما چه شرایط بحرانی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاندیدایی در جریان مناظره‌های داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ادعا کرده: «سال ۹۲ دولت وقت ۲۰۵ همت به بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی بدهی داشت اما در سال ۱۴۰۰ که آقای روحانی دولت را تحویل داد ۱۲۹۹ همت بدهی داشت.»

پاسخ دکتر حسن روحانی:

بحث بدهی‌ها را در مناظرات مطرح می‌کنند. بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۶۷ درصد افزایش پیدا کرد اما در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. اما مهم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. جایی است که مخفی کردند برای اینکه معلوم نباشد چقدر بدهی دارند و از بانک مرکزی استقراض کردند. افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بوده است. یعنی بانک‌ها از بانک مرکزی استقراض کردند و این نشان می‌دهد ما چه شرایط بحرانی داشتیم.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 430

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *