زائران اربعین حسینی؛ از کلیک بر روی لینک‌های دریافتی خودداری کنید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به شگرد مجرمان سایبری با ارسال پیامک اربعین حاوی لینک جعلی با موضوعات مرتبط با اربعین هشدار داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: با توجه به ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و شروع حرکت زائرین این امام عزیز مجرمان حوزه سایبری با ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده برای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) با عناوینی مانند ارز اربعین، اینترنت رایگان، خدمات مرزی و گذرنامه و … ارسال می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاه‌برداری به‌ محض کلیک بر روی لینک، بدافزاری بانام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرم با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین و… اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق با دسترسی به رمزهای پویا اقدام به خالی کردن حساب بانکی قربانی می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد : زائرین عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند هم‌وطنان عزیز درخواست داریم تا به پیامک‌های دریافتی از سرشماری‌های ناشناس اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 430

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *