بانکی دات آی آر: آیا فرزندتان در مدرسه دسترسی منظم به کامپیوتر دارد؟ در سرتاسر دنیا، کشورهایی مانند استرالیا سرانه ی شمار دانش آموز و رایانه را، به دو رایانه برای هر دانش آموز در مدارس رسانده اند. اما از سوی دیگر، در کشورهایی مانند ترکیه و تونس هر رایانه ی موجود در مدارس به ترتیب سهم ۴۵ و ۵۳ دانش آموز میگردد!
بنابر اعلام سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در باره ی تاثیر و نفوذ یادگیری دیجیتال در مدارس تاحدودی اغراق شده است؛ به رغم وجود شکاف عظیم بین کشورهای مختلف از حیث دسترسی دانش آموزی به رایانه در مدارس، هیچ پیشرفت چشمگیری در دستاوردهای دانش آموزان کشورهایی که سرمایه گذاری زیادی بر روی آموزش پرورش مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) کرده اند، به چشم نمیخورد!
یکی از دلایل اصلی این فقدان پیشرفت چشمگیر در دستاوردهای دانش اموزی، خصوصیت فنآوری در تمرکز زدایی و پرت کردن حواس دانش اموزان است. در گزارش OECD به روند فزاینده ی پدیده ی “دستبرد علمی” که حاصل از ذهنیت کپی-پـِیـسـت(Copy_Paste) در مدارس فناوری محور میباشد نیـز، اشاره شده است.
برگرفته از Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی