سه نکته درخصوص برنامه های جوایز در صنعت بانکداری

بانکی دات آی آر: تبدیل محصولات مالی به شکل کالا یعنی اینکه مشتریان انتظار دارند به همان نحوی که وفاداری خود به یک کالا یا سرویس مسافرتی را بدست آورده و حفظ میکنند، در زمینه ی خدمات مالی نیز چنین شرایطی را تجربه کنند. در اینجا به سه نکته درخصوص برنامه های تشویقی مشتریان اشاره میکنیم که موجب پیشی گرفتن شما از دیگر رقبا خواهد شد.

نکته اول) شخصی کردن و ارائه ی انتخاب ها
82درصد از مشتریان معتقدند بسیار بهتر بود که برنامه های جوایز، انتخابهای بیشتری را ارائه میکردند. مختصرا اینکه، شما هیچ انتخابی ندارید مگر اینکه انتخاب های بیشتری ارائه دهید._همه انتظار دارند با چند گزینه و انتخاب روبرو شوند. شخصی کردن گزینه ها طبق شناختی که از مشتریان دارید نیز میتواند بسیار خوب باشد. احتمالا خواهید دید که نرخ بازخرید فورا افزایش می یابد.

نکته دوم) دسترسی دیجیتال خود را ارتقا داده و به موبایل روی آورید
امروزه بیشتر جستجوهای اینترنتی از دستگاه های تلفن همراه صورت میپذیرد تا رایانه ها_دلیلی دیگری مبنی بر حرکت ما بسویی دنیای موبایل-محور. همانطور که میدانید، مشتریان مالی نیز تفاوتی ندارند. اما متاسفانه تنها 2نفر از هر 10 نفر عضو برنامه های تشویقی مالی اعلام کرده اند که میتوانند بصورت آنلاین به جوایز خود دسترسی داشته باشند.
از هر سه مشتری، یکی خرید کالا از تهیه کننده ای غیر از بانک ابتدایی اش را انتخاب میکند. باید توجه داشت که هزینه ی حفظ یک مشتری موجود حدودا 10درصد هزینه ی جذب یک مشتری جدید است. مشتریان امروزی انتظار دارند که بتوانند جوایز خود را بر روی هر دستگاهی،در هر زمانی و تنها یا یک کلیک یا زدن یک دکمه مدیریت کنند.

نکته سوم) جوایز را در دسترس قرار دهید
اطمینان حاصل کنید که جوایزتان بیش از آنچه که می ارزند، دردسرساز و صعب الوصول نباشند. برای فعال و دخیل نگاه داشتن اعضا در برنامه، سعی کنید جوایزی را ارائه دهید اندکی کم ارزش تر اما سهل الوصول در یک قالب زمانی کوتاه باشند. در فکر ساخت یک سامانه ی “امتیازات و پول” باشید تا اعضایی که به خرید جوایز موردعلاقه شان نزدیکند، بتوانند زودتر به خواست شان برسند.

منبع: thefinancialbrand.com
مترجم: مهرداد دستورانی

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35588

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *