شروع یک تجارت با استفاده از تکنولوژی

پیتر هاپتون کارآفرینی است که یک شرکت بزرگ از محصولات خنک کننده که در پکیج ها و کولرها استفاده میشود دارد. او در سال ۲۰۱۱ شرکت خود را تاسیس نموده و برای این کار سرمایه گذاری کلانی انجام داده است. با او در مورد شناخت بازار کار و رمز موفقیت همچنین در مورد استفاده از تکنولوژی برای راه اندازی یک تجارت گفت و گویی انجام شده که گروه خبری بانکی دات آی آر آن را برای شما گرد آوری نموده است.

 

 

۱-چگونه این فکر به ذهن شما رسید که تجارتی در این زمینه را آغاز کنید؟
من در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار بود که تصمیم به راه اندازی یک تجارت گرفتم البته در آن زمان تازه با علوم صنعتی و همچنین با این خنک کننده ها که برای لوازم و تجهیزات آبی و گازی استفاده میشود آشنا شدم. پس از سال ها تلاش برای تجربه کسب کردن در این زمینه در سال ۲۰۰۸ توانستم با چهره های بزرگ در زمینه سرمایه گذاری ملاقات کرده و از تجربیات آنها برای ورود به دنیای تجارت استفاده کنم.
این تجارت نیاز به سرمایه گذاری کلان داشت زیرا ورود به عرصه ی صنعت ممکن است با پیچ و خم های زیادی روبه رو باشد. ما سرویس های استاندارد خنک کننده های مایع که در تهویه مطبوع، چیلر، و سیستم های کنترل رطوبت استفاده میشود را به بازار وارد میکنیم.

۲-چه راهنمایی برای سرمایه گذاری در این زمینه به شما داده شده است؟ شما چطور سرمایه تان را افزایش دادید؟
اولین کاری که ما در زمینه ی افزایش سرمایه خود انجام دادیم تبلیغات بود. ما از تکنولوژی برای تبلیغات با کیفیت استفاده کردیم. مثلا خود من از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با سرمایه گذاران و استفاده از تجربیات آنها استفاده میکنم مثل لینکدین. همچنین ما از اشخاصی که محصولاتمان را خریداری کرده و کاملا راضی بودند میخواهیم تا در مورد ما در تبلیغات صحبت کنند.

۳-چه چیزی را کارآفرینان باید در درجه ی اول در مورد سرمایه گذاری بدانند؟
کارآفرینان باید بدانند که در وهله ی اول سرمایه گذاری آنها نباید باعث درآمد زایی بالا بشود. خیلی از کارآفرینان یا حتی مردم بر این باورند که وقتی سرمایه گذاری عظیمی انجام گرفته پس حتما سود دهی بالایی هم وجود دارد. البته که سود دهی نیاز به زمان دارد. اما حتما کارآفرینان بعد از گذشت زمان سود دهی بالایی دارند. برخی از کارآفرینان بدون در نظر گرفتن اینکه باید تجارتشان را خوب جا بیندازند منتظر سود دهی هستند این در حالی است که اگر بازاریابی خوبی وجود نداشته باشد سود دهی خوبی هم وجود نخواهد داشت.

۴-نظر شما در مورد یک بازاریابی خوب چیست؟
بازاریابی بسیار مهم است. من خود به وجود یک بازار فعال و پر رونق در زمینه ی تجارتم نیاز دارم. بنابراین وقتی که یک بازار خوب از مشتری ها وجود داشته باشد با جذب آنها به این صورت که محصول از نظر فنی معرفی شده و تمام ابعاد آن برای شخص روشن بشود در این صورت درآمد زایی هم بالا خواهد بود. تجربه ی کاری به من نشان داده که چگونه باید با مشتری ها مذاکره کرد تا محصول را بخرند.

۵-بزرگترین چالش در تجارت شما چیست؟
افت و خیزهایی که گاهی در تجارت اتفاق می افتد یا تاثیر اقتصادی که بر تجارت وجود دارد بعضی از اوقات باعث تغییر در وضعیت فروش محصولات میشود. البته دیگر تجارت های کوچک نیز میتوانند روی تجارت ما اثر بگذارند این خود نکته ی بسیار مهمی است.

۶- توصیه ی دیگر برای کارآفرینان دارید؟
مهمترین توصیه من به آنها این است که همیشه در سرمایه گذاری ها دقت کنند و با برنامه ریزی پیش بروند. حتما در سمینارهایی که برای تجارت و صنعت برگزار میشود شرکت کنند در این سمینارها میتوانند از تجربیات خیلی از افراد استفاده کرده و موفق باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *