طلا سودآورتر است یا نقره؟

بانکی دات آی آر: یک کارشناس بین‌المللی برندسازی طلا، جواهر و نقره گفت: متاسفانه دانش مردم ایران در خصوص فلزات گرانبها از جمله نقره پایین است.

کامران صحت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالان حوزه فلزات گران‌بها تلاشی برای افزایش دانش موجود در خصوص ارزش این فلزات انجام نداده‌اند، تصریح کرد: نقره در دنیا یک فلز سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود اما در ایران مردم حتی نمی‌دانند نقره به چه کار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه فلز نقره سودآوری بیشتری نسبت به طلا دارد، گفت: فعالان حوزه طلا، جواهر و نقره می‌توانند با استفاده از راه‌اندازی وب‌سایت، مشتریان خود را در این زمینه‌ها آگاه کنند.

این کارشناس بین‌المللی برندسازی، دیگر مسئله مهم در برند سازی طلا، جواهر و نقره را کشف مخاطبان هدف دانست و خاطرنشان کرد: ابتدا یک فروشنده باید بداند که به چه کسی و چه گروهی می‌خواهد خدمات برساند و بعد از آن به تشخیص انتظارات مخاطبان بپردازد و درصدد تامین این انتظارات برآید.

صحت، دنیای امروز را دنیای فناوری اطلاعات خواند و بیان کرد: مهمترین مشکل در حوزه کسب‌وکار طلا، جواهر و نقره، تغییر دنیا و مدرنیته شدن است در حالی که ما هنوز به شکل سنتی به دنبال جذب مشتری هستیم.

وی در خصوص برندسازی طلا، جواهر و نقره گفت: برندسازی یک مبحث بزرگ است که در همه زمینه‌ها و کسب و کارها از یک مغازه کوچک گرفته تا یک شرکت بزرگ می‌تواند به کارگرفته شود.

صحت ادامه داد: اشتباهی که در برندسازی ایران وجود دارد تفکر برخی از شرکت‌هاست که فکر می‌کنند چون مشهور هستند برند هم هستند در حالی که شهرت با برند متفاوت است.

وی، گام‌های اولیه برندسازی را شامل پنج اصل دانست و اظهار کرد: این پنج اصل به ترتیب انتخاب یک نام برای مجموعه، انتخاب یک لوگو، داشتن یک شعار تبلیغاتی، داشتن یک کاراکتر و در نهایت ساخت یک وب سایت برای معرفی خدمات است. ۹۹ در صد از فروشندگان صنف طلا، جواهر و نقره سایت ندارند. با راه‌اندازی سایت می‌توان آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و هم‌چنین معرفی خود به عنوان یک شرکت به‌روز را انجام داد.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *