عرضه عمده ۵ درصدی سهام بانک ملت در بورس

مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار امروز – دوشنبه- از عرضه عمده سهام بانک ملت خبر داد.

 سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت 5 درصد (655 میلیون سهم) از سهام بانک ملت را با قیمت پایه یک هزار و 300 ریال و به صورت یکجا ، نقد و اقساط (20 درصد نقد و 80 درصد اقساط) واگذار خواهد کرد.

سهام این بانک فردا (سه شنبه دوم تیرماه ۸۸ ) در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

بر اساس گزارش مدیریت بازار “بورس اوراق بهادار تهران”، قیمت پایه برابر است با قیمت تابلو بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته‌شدن روز قبل از عرضه) به شرط آنکه از مبلغ یک هزار و 300 ریال کمتر نباشد.

بر این اساس، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی و یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه کنند.

بنابراین در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد. (کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده این سازمان خواهد بود)

بنابراین گزارش کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به حساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف سه درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب سازمان خصوصی‌سازی است.

در ضمن، مهلت پرداخت حصه نقدی فروش سهام، ۳۰ روز کاری خواهد بود که سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف دو روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت کارگزاری بانک ملت (سهامی خاص) مسئولیت این عرضه را برعهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *