مدير گروه تحقيق و توسعه شركت خدمات انفورماتيك اعلام كرد: عدم موفقیت در دریافت سرویس از شبکهی شتاب عموما به سرورهای شتاب مربوط نمیشود و در اغلب موارد عدم پولگذاری و خرابی خودپرداز عوامل اصلي تراکنشهای ناموفق است.
وي ميافزايد: در كنار دو مورد يادشده مواردی چون اشکال در سوییچکارت بانک پذیرنده، اشکال در تارگاه فروشگاه الکترونیک و یا تارگاه (وب سايت)بانک پذیرنده، اشکال در سوییچ کارت بانک مقصد، اشکال در سامانهی بانکداری متمرکز بانک مقصد، اشکال در هر یک از خطوط و وسایل ارتباطی که دارای پشتیبان نیستند و قطع برق و شبکهی شعب به خصوص در شعبی که از برق اضطراری استفاده نمیکنند از دلايل ديگري است كه گاه مشتریان شتاب را با مشكل رو به رو ميكند.
وي همچنين يادآور شد؛ بانک مرکزی از چند ماه پیش اقدام به جریمه کردن تراکنشهای ناموفق بانکهای عضو شتاب کرده است. به اين ترتيب مي توان اميدوار بود در آينده هر یک از این بانکها در ارتقای سطح خدمات خود تلاش بيشتري مصروف كنند.
منبع: سایت خبری عصر ایران