بانکی دات آی آر: سامسونگ برای رقابت با رقیبانی که گوشی پایین رده و ارزانقیمت میفروشند، تصمیم دارد گوشیهای ارزانتری بفروشد.
گوشیهای هوشمند سری گلکسی J نقش کلیدی را در استراتژی جدید سامسونگ ایفا میکنند.
به گزارش دیجی کالا، این شرکت کرهای هفتهی گذشته گزارش داد که صادرات گوشیهای هوشمندش در سه ماههی سوم مالی، نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. اما موبایلهای گرانتر سامسونگ سهم کمی را به خود اختصاص داده بودند. در این میان، تلفنهای هوشمند ارزانتر از 200 دلار بخش بزرگی از این صادرات را تشکیل میدادند.
سامسونگ که از تصاحب سهم اندکی از بازار و میزان فروش آسیب دیده، میخواهد توجه بیشتری به گوشیهای هوشمند ارزانقیمت داشته باشد تا بتواند با شرکتهای سازندهی گوشی چینی مثل هواوی و شیائومی رقابت کند. این رقابت به نفع اکثر مصرفکنندگان تمام شده، بهخصوص مردم کشورهای در حال توسعه که از عهدهی خرید موبایلهای گران برنمیآیند.
گوشیهای بالاردهی سامسونگ 40 درصد کل فروش تلفنهای هوشمند این شرکت را در سه ماههی سوم تشکیل میدهند. در حالی که سال گذشته این رقم 55 درصد بود. برعکس، گوشیهای زیر 200 دلار 38 درصد از کل فروش موبایلهای سامسونگ را خود اختصاص دادند که در مقایسه با پارسال 8 درصد افزایش یافته است.
گوشیهای هوشمند سری گلکسی J نقش کلیدی را در استراتژی جدید سامسونگ ایفا میکنند. خانوادهی گلکسی J مشخصات قابل قبول و قیمت پایین دارند. در سه ماههی سوم میزان فروش این سری از گوشیهای گلکسی از هر مدل دیگری از جمله گلکسی S6 و گلکسی نوت و سری گلکسی A بیشتر بوده است.
گوشی گلکسی J5 یکی از پرفروشترین محصولات این شرکت در شهریور ماه بود و در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار در پس گرفتن سهم بازارش در کشور هند محسوب میشود. سامسونگ در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین عرضهکنندگان گوشی هوشمند از نظر سهم بازار و میزان فروش به حساب میآید، اما آیفونهای اپل و شرکتهای چینی رقیبانی جدی برای سازندهی کرهای تلفنهای هوشمند هستند.