فریب آگهی‌های جعلی‌ خرید فیش‌ حج را نخورید

رئیس پلیس فتا خوزستان هشدار داد : شیادان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با استفاده از دفاتر حج و زیارت جعلی و بدون مجوز، اقدام به کلاهبرداری از هموطنان عزیز می‌کنند. 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان بیان داشت: با توجه به آغاز ثبت نام قطعی متقاضیان حج، کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلف به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.


وی افزود: برخی افراد به این بهانه در فضای مجازی تحت عنوان خرید و فروش و یا ثبت نام فیش حج از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل این ترفند ضروری است.


سرهنگ حسینی در ادامه بیان کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از شهروندان ، با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت وجه کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم، حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.


این مقام انتظامی یادآور شد: عموم مردم میتوانند جهت اطلاع از لیست دفاتر مجاز در استان خود به سایت رسمی سازمان حج و زیارت به سامانه الکترونیکی حج و زیارت به آدرس /https://www.haj.ir‎ اقدام نمایند و به هیچ‌وجه به پیام‌های حاوی لینک آلوده اعتماد نکنند. 


رئیس پلیس فتا خوزستان از مردم خواست : در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  یا با شماره 096380 بخش فوریت های پلیسی در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *