بانکی دات آی آر: معاون نرمافزار شرکت داده ورزی سداد درباره تغییرات سامانه بام نسبت به گذشته گفت: مهمترین تغییرات اصلی این سامانه، امکان افتتاح حساب و بحث قابلیت بانکداری شرکتی است.
حمید رضا مختاریان افزود: این اقدامات فیدبکهای مثبت زیادی را به جهت راحتی، سرعت و امکانات امنیتی آن از مشتریان دریافت کرده است چرا که در بخش امنیت امکان ورود ۲ مرحلهای به سیستم اضافه شده تا اگر کسی بخواهد امنیت خود را بالا ببرد بتواند امکان ورود خود را در تنظیماتش دو مرحلهای کند .
مختاریان از دیگر امکانات جدید این سامانه به قابلیت انتقال پول دستهای در آن اشاره و به بانکداری الکترونیک اظهار کرد: اخیرا این قابلیت و همچنین قابلیت پرداخت تسهیلات نیز به سامانه اضافه شده است .
وی با اشاره به چگونگی قابلیت انتقال پول دستهای گفت: در این مورد کاربران میتوانند با بارگذاری یک فایل متنی، نسبت به امکان انجام همزمان چند انتقال پول اقدام کنند به عبارتی میتوانند انواع انتقال پول اعم از انتقال به حساب خود، درون بانکی، پایا یا ساتنا را درقالب یک سایت ببیند و به صورت دستهای انتقال پول خود را انجام دهند و بدین ترتیب در زمان خود صرفهجویی کنند. این راهکار به خصوص برای کسانی که مرتب با افراد یا شرکتها و یا سازمانهای دیگر در حال تصویه حساب و یا مدام در حال ریختن پول به حساب آنها هستند بسیار مفید و راحتتر است.
معاون نرمافزار شرکت دادهورزی سداد، درباره مزیت این سامانه نسبت به سامانههای مشابه خود گفت: در این سامانه بسیار دقت شده است که در عین حال که با سرعت و سادگی کار خود را انجام میدهد، امنیت نیز در کنار آن دیده شود.
وی افزود: بحث دیگر، بحث یکپارچه بودن آن در کانالهای مختلف است یعنی اگر دقت کنید در بانکهای دیگر در موبایل و وب معمولا نرمافزارهای متفاوتی استفاده میشود و نرمافزار موبایل بانک با نرمافزار اینترنت بانک آنها متفاوت است .
مختاریان با بیان مزایای متمایز سامانه بام تصریح کرد: یکی از مزیای بام یکپارچگی آن است. به عبارتی به لحاظ کاربری نیاز به ثبت نام جدا برای هرکدام از موبایل و اینترنت بانک نیست و تنها با استفاده از یک رمز «بام» و یک «کاربر بام» میتوان در وب وارد شد که این یکپارچگی مزیت بزرگی برای آن محسوب میشود .
وی افزود: از دیگر مزایای آن که البته همه موبایل بانکها و اینترنت بانکها هم سعی میکنند به سمت آن بروند ولی در بام از روز اول بر روی آن تمرکز بوده است، میتوان به بحث هوشمندی اشاره کرد که تاحد امکان، کارهایی که باید کاربر انجام دهد، توسط این هوشمندی از پیش برای او تعیین شده باشد وتصمیماتی را که در خیلی جاها کاربر باید بگیرد ولی در عین حال سیستم میتوانسته بگیرد را نیز ما در اینجا همه را بر عهده سیستم گذاشتهایم.
معاون نرمافزار شرکت دادهورزی سداد با طرح مثالی در این باره خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث انتقال پول، در اکثر اینترنت بانکها به این صورت عمل میشود که شما در ابتدا باید انتخاب کنید که میخواهید تراکنش را به صورت پایا انجام دهید یا ساتنا یا انتقال داخلی انجام دهید و سپس بر طبق آن مراحلش به پیش میرود.
وی افزود: ما در این جا اینها را نمیپرسیم و تنها میپرسیم که اگر میخواهید انتقال پول داشته باشید به چه شماره حسابی میخواهید انتقال صورت گیرد و در واقع با گرفتن شماره حساب و مبلغ، تشخیص میدهیم که باید پایا، ساتنا یا داخلی باشد و اینگونه مشخص میشود و نیازی به پرسش آن از مشتری نیست چرا که ممکن است در برخی موارد مشتری نداند کدام را انتخاب کند و این نیاز را ما با گرفتن شماره حساب مقصد و مبلغ کاملا مشخص میشود که نوع انتقال به چه صورت باید باشد برطرف ساختهایم. این مسئلهای است که سیستم باید تصمیم بگیرد در حالیکه در تمام اینترنت بانکها این وظیفه بر دوش کاربر محول شده است .
منبع: روابط عمومی بانک ملی