از کار سختتان نتیجه مطلوب نمیگیرید. دارید در زمینة کاریتان به خوبی فعالیت میکنید، اما چیزی وجود دارد که بین وضعیت کنونیتان و موفقیتهای بیشتر فاصله انداختهاست. این چیز ممکن است یکی از عادتهای رفتاری آزاردهنده خودتان باشد.
شاید یک نقطه ضعف جزئی که شاید اصلا آن را نتوانید تشخیص بدهید. شاید دقیقا همان عواملی که فکر میکنید باعث شدهاند موفق شوید و در وضعیت کنونی قرار داشتهباشید دارند از کسب موفقیتهای بیشترتان جلوگیری میکنند.
بخش اول گزارش را اینجا ببینید.
۱۱- بیشاز آنچه که هستیم به خودمان اعتبار دهیم:
آزاردهنده ترین راهیکه هر موفقیتی را به خودمان وابسته میدانیم.
۱۲- بهانه آوردن:
نقاط ضعف را جزء اصلاح نشدنی شخصیت مان میدانیم.
بهخاطر تاخیری که داریم بهانه میآوریم که همیشه درطول زندگی تاخیر میکنیم و والدین و دوستان مان با این موضوع کنار آمدهاند. این موضوع دربارة همه عادتهای ناپسندی که داریم صدق میکند.
اگر دیدید که همکارانتان با گفتن «من بلد نیستم..» در تلاش هستند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، از آن ها بپرسید چرا؟
اگر بتوانیم عذر و بهانه نیاوریم، قادر خواهیم بود در هر زمینهای که میخواهیم موفق بشویم.
۱۳- جدا نشدن از گذشته:
نیاز برای فرار از پذیرفتن اشتباه و مقصر دانستن حوادث و افراد گذشته؛ مقصر دانستن دیگران.
تغییر دادن کسانی که گذشته را رها نکردهاند و میخواهند بدانند چرا هماکنون به اینجا رسیدهاند کار دشواری است. زمان زیادی طول میکشد تا بتوانیم آن ها را قانع کنیم که دیگر درباره گذشته نمیتوانند کاری انجام دهند و نمیتوان گذشته را تغییر داد. تنها کاری که باید بکنند این است که گذشته خود را بپذیرند و به سوی آینده بهتر پیش بروند.
۱۴- تملق و چاپلوسی را ترویج میدهیم:
نمیتوانیم ببینیم که چه رفتار اشتباهی با دیگران داریم.
برخی از مدیران دوست ندارند از آن ها انتقاد شود و فقط میخواهند افراد جایگاه و مقام آن ها را ستایش کنند شاید مدیران میپندارند که این رفتارها به نفعشان است ولی آنها با این کار تملق و چاپلوسی را ترویج میدهند که این به نفع شرکت نیست.
۱۵- اجتناب از ابراز پشیمانی:
از پذیرفتن مسئولیت در برابر اعمال پذیرفتن اشتباهمان ناتوانیم و یا قدرت تشخیص اینکه رفتار ما چه تاثیری بر دیگران میگذارد را نداریم.
ابراز پشیمانی یا عذرخواهی کردن به پاکسازی روح و روان کمک میکند. هنگامی که میگویید «متاسفم» احساس بهتری پیدا میکنید.
۱۶- گوش ندادن:
بدترین نوع بیاحترامی به همکاران.
هنگامی که به صحبت های طرف مقابل گوش نمیدهیم درحال ارسال پیام منفی به او هستیم.
۱۷- ناتوانی در ابراز حس قدردانی:
بدترین طرز برخورد.
اگر نمیدانید در چه شرایطی باید چه واکنشی از خود نشان دهید. حداقل در برابر تعریف و تمجید بگویید متشکرم.
۱۸- تنبیه کردن آورندة پیام: ب
ه انتقاد گرفتن افراد بیگناهی که صرفاً قصد دارند به ما کمک کنند.
۱۹- تقصیر را به گردن دیگران انداختن:
همه را مقصر میدانیم بهجز خودمان.
۲۰- احساس بیشاز اندازة «من» بودن:
از اشتباهاتمان تعریف و تمجید می کنیم به گونهای که گویی خوبیهای ما هستند.
مدیر سبز
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- موفق ها/ نادر فقیه زاده
- 10 حماقت در سرمایه گذاری
- طرح بینهایت رایتل راهاندازی شد
- در قاب تصویر/ کهنسالترین دونده ماراتن دنیا
- کاهش ۵۰۰ هزار تا سه میلیون تومانی قیمت خودرو
- تقویم سال ۹۲ را رایگان دانلود کنید
- میگویند آیفون ۶ این شکلی است
- آیا رسانه های چاپی رو به زوال اند؟
- منتظر شعبه های جدید بانک ها نباشید!
- اعتماد به نفس یا خود شیفتگی مساله این است
- میلیاردرهای زیر ۴۰ سال جهان + عکس
- لو رفت! مشخصات گلکسی اس ۴ در توئیتر
- گزارش/شرایط سخت کارکنان نمایندگی های بیمه
- موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟!
- طنز/ عقده های خودمانی
- آموزش/اندروید چیست؟
- مطلب روز/ آنها که بدتر از ایرانی ها پارک می کنن
- داستانک/حتماخیری درش هست
- چگونه از شر خاطرات تلخ و دردناک خلاص شویم؟!
- 21 توصیه طلایی سرمایه گذاری از وارن بافت
- درقاب تصویر/ برای دکتر های بد اخلاق!
- سه گام برای اینکه در محل کار خجالت نکشید
- خبرخوشی که برای برخی خوش نیست: سقوط طلاو سکه