حتما برای شما هم پیش آمده که حسابی را به اجبار باز کنید ، گاهی حساب های متعدد با اهداف مختلف باز می کنیم که حسابشان از دستمان در می رود. بیش از نیمی از آن ها را هم به اجبار باز کرده ایم!
به گزارش بانکی دات آی آر، در طول زندگی حساب های اجباری بسیاری باز می کنیم حساب های اجباری که برای دریافت حقوق و مزایا ، پرداخت اقساط وام ها، دریافت تسهیلات و … باز می شود.
بسیاری از حساب ها را به سفارش کارفرما ها باز می کنیم در شعبی که به محل کارمان نزدیک است و بعد ها به کارمان نمی آید، حساب هایی که والدینمان در کودکی برایمان باز می کنند و شاید به دلخواه ما نباشد .
شاید برای شما هم پیش آمده باشد یک دفعه چشمتان به کارت یا دفتر چه حسابی می خورد که اصلا فراموش کرده اید وجود دارد.
باز کردن حساب به اجبار خودش بحثی است که جای تامل دارد کجای دنیا شاده افتتاح حساب هایی هستیم که تمایلی به افتتاح آن وجود ندارد!
وقتی هم که می خواهید حساب ها را ببندید با وعده های متنوع مسئولین شعبه مواجه می شویم که قرعه کشی همین هفته دیگر است شاید خودرو بردید!! حسابتان را نبندید و….
افتتاح چنین حساب هایی و مداومت در حفظ آن از مواردی است که برند سازی بانک ها را با مشکل مواجه می کند اما بانک ها نسبت به آن بی توجه اند.
وقتی صحبت از دودوتا چهارتای حساب پس انداز شخصی به میان می آید نحوه انتخاب و حتی برتریهای متفاوتی مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت و نمی توانید به آنها بی توجه باشید، چون می خواهید سرمایه زندگی خودتان را به شعبه ای بسپارید و با خیال راحت به منزل بروید.
همه ما بدون تردید حداقل روزی یک بار از خدمات بانکی استفاده می کنیم یا در دنیای حقیقی و یا از درگاه مجازی؛ اما یک نکته در تمامی انها مشترک است و نمی توان بدون درنظر گرفتن آن هیچ فعالیت بانکی را رقم زد. در حالی که تمام مقام ها و مسئولان بانکی برای به حداکثر رساندنش همواره در تلاش هستند و گاهی هم بهای سنگینی برایش می پردازند.
بله؛ درست دریافتید صحبت از «اعتماد» یا همان پاشنه آشیل بانکداری است و بس نه از نرخ بهره بانکی و سود تسهیلات . سرمایه ای بانک ها بیشتر از هرچیزی در کوشه و کنار دنیای تجارت به دنبال آن هستند و گاهی اوقات به همین دلیل جزو پر مخاطبین بانکهای جهان شناخته می شوند هرچند سود سپردهایشان کم باشد و کمتر به پرداخت تسهیلات توجه کرده باشند.
از سوی دیگر حتی با اندک اطلاعی از سیستم بانکداری می دانیم، یکی از اصول اولیه بانکداری مربوط به روند اعتماد سازی برای جذب سرمایه های سرگردان منطقه است و می توان آن را سنگ بنای موفقیت یا عدم موفقیت بانک دانست؛ در حالی که گاهی اوقات همین اجبار به افتتاح حساب و تعلل در بستن حساب باعث تکدر خاطر مشتری و به اصطلاح مشتری گریزی می شود.
به این ترتیب تلاش شعبه برای افتتاح حساب و گسترش دامنه شمول آن به طور غیر مستقیم سبب خدشه دار شدن برند و بی اعتمادی مشتری و در نتیجه تاثیر عکس تبلیغات می شود.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- نامگذاریهای عجیب مرکزهای خرید!
- تفاوت جالب شغل و کار
- میلیونها اندرویدی در خطر هک
- حقوق های 200 هزارتومانی در دفاتر شیک!
- پاسخ بانک مرکزی به ۸ سوال درباره وام مسکن
- استخدام های روز- ۱ شهریور ۹۳
- بنزین ۴۰۰ تومانی در سراشیبی پایان
- جزئیات معاملات بورس در مردادماه
- روزشمار بیش از ۱۰ درصد حذف شد
- وقتی در آمریکا بچه ها پست می شدند! +عکس
- چگونه دزدان حساب بانکی مان را ناکام کنیم؟
- هزینه بزرگ کردن یک کودک در آمریکا
- زمان و ایمیل را روی دست خود مشاهده کنید
- پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت
- وقتی برج ایفل را می ساختند/عکس