«مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» منتشر شد

«مجموعه مقررات ناظر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» توسط «کمیسیون نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی» تصویب و بر روی وب سایت بانک مرکزی منتشر شد.


به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به موجب ماده (۱۳) «آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» مصوب 1398.10.8 هیأت وزیران، کمیسیونی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادستانی کل کشور، سازمان صداوسیما، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و نیز کانون های آگهی و تبلیغاتی مسئولیت نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه فوق الذکر را برعهده دارد. از این رو کمیسیون یاد شده طی جلسات خود «مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» را تصویب کرده است.


«مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات درحوزه پولی و بانکی کشور» برای دو گروه مجزا شامل «سفارش‌گیرندگان و ناشران تبلیغات» و «سفارش‌دهندگان تبلیغات» تفکیک شده است. در این جداول، مفاد «آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» به عنوان مبنا قرار گرفته و با سایر قوانین و مقررات مرتبط با موضوع نیز انطباق لازم به عمل آمده است. همچنین الزامات مقرراتی برای «سفارش‌دهندگان» و «سفارش‌گیرندگان و ناشران» تبلیغات نیز مشخص شده است.


یادآور می شود، براساس بند ت ماده ۱۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، علاوه بر اقدامات نظارتی انتظامی که بر مؤسسه پولی بانکی و اعتباری (سفارش‌دهنده تبلیغات) اعمال می‌شود، تخلف رسانه‌ها (سفارش‌گیرنده و ناشر تبلیغات) از قوانین و مقررات اشاره شده، مستوجب جریمه نقدی تا میزان ده برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته است که به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود.


در پایان خاطرنشان می‌شود، این قوانین در بخش «قوانین و مقررات»، قسمت «مجموعه مقررات ناظر بر تبليغات در حوزه پولی و بانکی کشور» بر روی وب سایت بانک مرکزی در دسترس عموم قرار دارد.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *