بانکی دات آی آر: مدیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و توزیعکنندگان موسیقی دنیا نقشه اپل را لو داد. «داگ موریس»، مدیرعامل «سونی میوزیک» در کنفرانس موسیقی Midem در شهر کن فرانسه از معرفی سرویس استریمینگ موسیقی اپل در کنفرانس فردای WWDC خبر داد.
به گزارش دیجی کالا، مدیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و توزیعکنندگان موسیقی دنیا نقشه اپل را لو داد. «داگ موریس»، مدیرعامل «سونی میوزیک» در کنفرانس موسیقی Midem در شهر کن فرانسه از معرفی سرویس استریمینگ موسیقی اپل در کنفرانس فردای WWDC خبر داد.
هفته قبل نیز «وال استریت ژورنال» از معرفی این سرویس در کنفرانس توسعهدهندگان خبر داده بود. اما حالا یکی از شرکتهای بزرگ موسیقی دنیا نیز معرفی این سرویس را تایید کرده است.
در کنار اعلام این خبر، موریس از حس خود نسبت به سرویس موسیقی اپل نیز گفته است. به اعتقاد وی حمله همهجانبه اپل به دنیای استریمینگ به عنوان “نقطه عطفی” در صنعت موسیقی شناخته خواهد شد که میتواند آن را به دوران باشکوه اقتصادی خود بازگرداند.
او همچنین درباره ارایه تبلیغات در سرویسهای استریمینگ موسیقی میگوید: “«اسپاتیفای» هیچگاه سیستم تبلیغاتی واقعی نداشته، زیرا این شرکت تا امروز سودده نبوده است. فکر میکنم که تبلیغات به سرویس اپل اضافه خواهد شد و این اتفاق تاثیری چشمگیر بر کل این بازار خواهد داشت.”
موریس جزئیات بیشتری از سرویس موسیقی اپل منتشر نکرده است.
وال استریت ژورنال در گزارش هفته قبل خود ادعا کرده بود که هزینه استفاده از سرویس Apple Music ده دلار به ازای هر ماه خواهد بود.
اپل فعلا قراردادهای تجاریاش با «سونی میوزیک»، «یونیورسال میوزیک گروپ» (Universal Music Group) و «وارنر میوزیک گروپ» (Warner Music Group) را امضا نکرده است، اما این قراردادها نهایی شود یا نشود، اپل برنامه معرفی آن در مراسم فردا را همچنان حفظ خواهد کرد.