مراقب کلاهبرداران سایبری در طول سفر اربعین باشید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص کلاهبرداری‌های متصور در طول ایام پیاده روی اربعین حسینی به زائرین هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: مجرمین سایبری از هر موقعیت و مناسبتی از جمله کمک به نیازمندان، ایام پیاده‌روی اربعین و … سوء استفاده کرده و سعی در به دام انداختن افراد هستند. 

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام‌های پهن شده مجرمین سایبری در طول این ایام همواره باید با موضوعات بصورت آگاهانه برخورد کرده و به هشدار ارائه شده از سوی پلیس توجه گردد.

این مقام مسئول گفت: در طول مسیر پیاده روی شهروندان توجه داشته باشند که جهت شناسایی مسیر، به هیچ عنوان از منابع ناشناس اقدام به دانلود و نصب برنامه‌های مسیریاب ننموده و تنها از منابع معتبر نیازمندی‌های خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس‌ فتا استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که زائرین باید به آن توجه نمایند عدم نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات حساس و مهم در گوشی‌های همراه می‌باشد.

سرهنگ نصرتی گفت: جهت جلوگیری از سوء استفاده از کارت‌های بانکی در طول مسیر از افشای رمز کارت بانکی به فروشندگان خودداری کرده و رمز را بصورت محرمانه نگه دارید.

این مقام مسئول به هموطنان گرامی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.ش

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *