وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

مصرف لوازم آرایشی در ایران به حدی رسیده که صدای خبرگزاری آسوشیتدپرس هم درآمده است ، به گزارش بانکی دات آی آر ، این خبرگزاری طی گزارشی به بررسی بازار لوازم آرایشی در ایران پرداخت ، با هم این گزارش را می خوانیم:

 

لوازم آرایشی مانند رژلب و لاک ناخن، که بعد از انقلاب اسلامی در ایران تحریم شده بود، در سال های اخیر آن چنان فروشی داشته است که این کشور اکنون دومین مرکز تجاری بزرگ محصولات آرایشی در خاورمیانه است.

طبق بررسی اخیر،ایرانیان سالانه حدود دو میلیارد دلار صرف لوازم آرایشی می کنند و این کشور ۷۴ میلیون نفری ،۲۹ درصد بازار تجاری خاورمیانه را که تحت حاکمیت عربستان سعودی است،به خود اختصاص می دهد.

 

 

امروزه بیشتر محصولات آرایشی از طریق واردات و یا قاچاق، از طریق دریا و از شهرهای حاشیه خلیج  فارس مانند دبی، وارد ایران می شوند،به طوری که کشور حجم اندکی از لوازم آرایشی خود را تولید کرده اما حجم عظیمی از آن را داراست.

تقریباً همه مارک های معروف بین المللی در
تفرجگاههای شمال شهر و فروشگاههای شهر های کوچک و بزرگ در دسترس هستند.

 

 

 

عباس نجفی،رئیس مرکز مبارزه با قاچاق کالای ایران گفت:”آنان که تخصص بیشتری دارند برآورد می کنند که حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰میلیون دلار از قیمت محصولات به طور غیر قانونی وارد ایران می شوند.”
را در ایران ترویج می کند،همین عقیده را داشت. Caprice ویستا باور که مارک اروپایی تازه به بازار آمده
او تاکید می کرد که”بسیاری از محصولات به ایران قاچاق می شوند.”

باور گفت:”وزارت بهداشت نسبت به ضوابط و معیارهایش خیلی دقیق استواین خیلی خوب است چون وقتی یک نشان رسمی تصویب وجود دارد ، مصرف کنندگان درباره کیفیت مطمئن می شوند.”

،یک موسسه خصوصی پژوهش اقتصادی،انجام شده،حدود ۱۴ میلیونTMBA بر اساس یک بررسی که توسط
زن ایرانی شهرنشین با سنین ۱۵ تا ۴۵ سال ماهانه به طور متوسط ۷ دلاربابت لوازم آرایشی می پردازند.

 

 

 

در حالتی که حداقل دستمزد در ایران ۳۰۰ دلار و متوسط درآمد ماهانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است،این مبلغ (۷ دلار) مقدار متوسط و منصفانه ای است.
اعلام کرد:احتمالاً ایرانیان به این دلیل در لوازم آرایشی ولخرجی می کنند که بیشتر جمعیت ایران را جوانان و TMBA شهر نشینان تشکیل می دهند: نیمی از جمعیت ایران زیر 30 سال و 65 درصد شهرنشین هستند.

البته زنان در مشاغل دولتی هنوز نمی توانند در محل کار آرایش داشته باشند.
مینا، فروشنده لوازم آرایش در پایتخت ایران می گوید:” جوانان ایرانی به خاطر حجاب ،حکم پوشش ، توجه زیادی به صورت هايشان مي كنند .چون صورت و دست ها تنها بخش هاي بدن هستند که در جمع دیده میشوند.”

او گفت:”بعضی دخترها بیش از یک ساعت وقت جلوی آینه می گذرانند تا آماده شوند.اگر مد اروپا عادی و طبیعی ظاهر شدن است،در ایران جوانان ترجیح می دهند آرایش کنند.”

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

۶۳۰ عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(۳)

فناوری / خودروهای پرنده سال ۲۰۱۱ به بازار می آیند + گزارش تصویری

نخستین مسجد ساخته شده توسط یک خانم + گزارش تصویری

پیشنهاد ۴۰ میلیون دلاری دوبی بحران زده به ویکتوریا بکهام

امضای خنده دار مشتری بانک مانع وام گرفتنش شد+تصویر

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید

گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(۱)

نمایشگاه “رویاها به واقعیت تبدیل می شوند” در چین

گزارش تصویری / خانه ی شهرام جزایری امریکایی !

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

اصلاح الگوی مصرف با “انرژی سبز”

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی
موج جدید اعتصاب ها در یونان آغاز خواهد شد

 

► کارشناسان از شایعه تغییر ارز ایران می گویند

یک تریلیون ین وام برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها ◄

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *