اوایل خردادماه بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیهای اعلام کرد که دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردهاند، میتوانند از ششم خردادماه به شعب بانکهایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصیسازی معرفی کردهاند، مراجعه کرده و با تکمیل فرمهای مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه، اقدام کنند.
پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت برای تعیین تکلیف مدیریت سهام، از ۱۰ خردادماه بانکها از طریق کارگزاریهای خود یا کارگزاریهای طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد. علاوهبر این برخی افراد از طریق اپلیکیشنهایی که ثبت سفارش فروش سهام عدالت را انجام میدهند، اقدام به ثبت فروش کردهاند.
حالا بعد از گذشت بیش از یک ماه از ثبت فروش سهام عدالت، برخی مخاطبان راه پرداخت اعلام کردهاند که بانکها هنوز پول فروش سهام عدالت را به حساب آنها واریز نکرده یا کمتر از مبلغ درخواستی آنها بوده است. همچنین افرادی که از طریق سامانههای کارگزاریها نسبت به فروش سهام عدالت اقدام کردهاند، هنوز پول خود را دریافت نکردهاند. برخی افراد نیز امکان ورود به سامانههای سهام عدالت در کارگزاریها را ندارند و با خطای عدم مطابقت شماره موبایل مواجه میشوند.
نه کارگزاریها و نه بانکها زمان دقیق واریز پول سهام عدالت به حساب افراد را اعلام نکردهاند. بهعنوان مثال کارگزاری آگاه در سامانه سهام عدالت خود نوشته است که «باتوجه به دستورالعمل فعلی، زمان فروش قطعی و واریز وجه مشخص نشده ست، بنابراین درحال حاضر صرفا امکان ثبت درخواست فراهم شده است.»