کمک ۴۱۰۰ میلیارد تومانی بانکها به کمیته امداد برای ایجاد اشتغال


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ازکمک ۴۱۰۰ میلیارد تومانی بانک‌ها به کیمته امداد برای ایجاد اشتغال طی چند سال گذشته خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید روز سه شنبه در جشن ملی توانمندی و خودکفایی ۱۲۰ هزار خانوار مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نظارت این نهاد بر ۱۶۵۰ طرح فعال در حیطه اشتغال گفت: در سال گذشته ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ خانوار خودکفا شده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط درآمد خانوارهای خودکفا شده ۱۱۷ میلیون ریال در سال است، گفت: حداقل درآمد این خانوارها ۷۵ میلیون ریال و حداکثر درآمد آنها ۹۶۰ میلیون ریال است. همچنین کل درآمد خانوارهای خودکفا شده ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال است.

وی ادامه داد: سال ۹۱،‌ 80 هزار خانوار، سال 92، 100 هزار خانوار و سال 93، 120 هزار خانوار از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این طرح‌های اشتغال به طور میانگین 2.5 سال مورد حمایت کمیته امداد بوده‌اند تا به خودکفایی برسند گفت: افراد خودکفا شده علاوه بر خروج از فقر به اقتصاد مولد کشور نیز کمک کرده و کارآفرینی ایجاد کرده‌اند.معاون اشتغال و خودکفایی امداد اضافه کرد: می‌توان گفت به طور متوسط 1.8 فرصت شغلی از کنار این طرح خودکفایی ایجاد شده است که بر این اساس حداقل اشتغالزایی یک نفر و حداکثر آن 250 نفر است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *