شرایط استخدام در کشور ما شرایط خاصی است ، بسیاری از کارجویان نقش پارتی را در استخدام بسیار مهم می دانند اما با رعایت این چند نکته ، پارتی را به طور کامل محو می کنید !
مصاحبه استخدامی شاید برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد ، این موضوعی است که چه کار داشته باشیم و چه بیکار باشیم باید به آن فکر کنیم ، در این مقاله ، ما ۱۰ نکته مهم و ضروری برای حضور بهتر در یک مصاحبه استخدامی را آورده ایم با رعایت و توجه به این نکات ، نقش پارتی را در مصاحبه استخدامی خود به شدت کاهش می دهید :
۱- پیش از مصاحبه ، تحقیق کنید. روشهای پیدا کردن شغل و وضعیت شرکت یا وزارتخانه کارفرما را جستجو کنید. در این مورد قبلا مقاله ای نوشته بودیم ، می توانید با کلیک روی لینک زیر ۶ منبعی که کارجویان ایرانی از آنها غافلند را بخوانید :
۶ منبع مهم برای موفقیت در استخدام که کارجویان ایرانی از آن غافلند !
۲- برای مصاحبه تمرین کنید. جلوی آینه بایستید و حضور در مصاحبه را تمرین کنید ، یا صدا و تصویر خودتان را ضبط کنید و برای خودتان بگذارید و ایرادات خود را اصلاح کنید ، یا اصلا می توانید برای یکی از اعضای خانواده و یا یک دوست ، مصاحبه را تمرین کنید.
۳- تنها بروید ، بچه یا دوستی را همراه نبرید. اگر به محلی که میروید مطمئن هستید ، ترجیحا کسی را همراه نبرید ، البته مخصوصا خانم ها باید سعی کنند در صورتی که برای مصاحبه به شرکت های خصوصی ناشناس می روند ، حتما کسی را همراه خود ببرند.
۴- با مصاحبه کننده دست بدهید. دست دادن نوعی احترام گذاشتن است ، ولی اجازه بدهید اول او دستش را جلو بیاورد.
۵- ارتباط چشمی برقرار کنید. نه خیلی به طرف مقابل خیره شوید و نه سرتان مدام پایین باشد ، در حد تعادل ارتباط چشمی داشته باشید.
۶- لبخند بزنید ، مودب باشید لبخند و ادب بسیار مهم است البته باید سعی کنید آرام باشید. آرامش شما بسیار مهم است ، با انگشتان ، موی سر و صورت خود ور نروید.مصاحبه استخدامی
۷- با دقت به سوال مطرح شده گوش دهید. اگر متوجه منظور سوال نشدید ، از مصاحبه کننده بخواهید بیشتر توضیح دهد.
۸- به سوالات ، تا جای ممکن پاسخ صریح دهید. حاشیه نزنید ، نقل خاطره بد نیست ، ولی خیلی طول ندهید ، در حد مختصر و مفید جواب دهید.
۹- خوشبین باشید و جملات مثبت بکار ببرید. گفتن از مشکلات گرانی و تورم و قیمت دلار و سکه و سختی زندگی و شکست عشقی ! چیزی را حل نمی کند که هیچ ، شما را فردی ضعیف و غیرقابل اعتماد جلوه می دهد ، پس سعی کنید در مورد شرایط کشور و شرایط اقتصادی مثبت حرف بزنید و به هیچ وجه غر نزنید. البته طوری هم تعریف نکنید که از حد بگذرد ، مثلا بگویید ” بله مشکلات هست ولی باید تلاش کرد و در همین شرایط خوب کار کرد …” اینگونه صحبت کردن شما را یک انسان واقع بین و قوی نشان می دهد.
۱۰- از خودتان درست تعریف کنید. سعی کنید بیان مهارت ها حالت تعریف از خود نداشته باشد و بیشتر بیانی باشد ، مثلا اگر برای کارفرمای شما فوتوشاپ مهم است نگویید “من به طور کامل به فوتوشاپ مسلطم.” این اشتباه است ، به جای آن سعی کنید در لابلای صحبت های خود کارهایی که با فوتوشاپ انجام داده اید را بیان کنید ، مثلا بگویید “بله در همان پروژه اتفاقا با فوتوشاپ چند طرح خوب زدیم که همان ها برای چاپ رفت …”
ذهن نو
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- سقف برداشت وجه از کارت بانک توسعه به ۴ میلیون ریال افزایش یافت
- تبلیغات اینترنتی در دنیا رکورد زد
- جایگزین یک نماینده مجلس برای ويچت
- چند درصد ایرانیان مشترک اینترنتاند؟!
- نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز ۳ دی ۹۲
- قراردادی که اپل را متحول خواهد کرد!
- پیام عجیب پاپ فرانسیس به افراد فقیر!
- کلاشینکف درگذشت
- نقش بانکها در واسطهگری مالی
- اخراج از محل کار به دلیل فقط یک اظهار نظر “نژادپرستانه”
- بانکی: استخدام های روز ۱ دی ۹۲
- نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری ۱ دی ۹۲
- کشف یک تن موی انسان در فرودگاه/عکس
- سایت فروش ایران خودرو بسته شد
- مادر ۷ فرزند، فرمانده ارتش شد/عکس
- نحوه استخدام متخصصان و نخبگان اعلام شد
- پول ايران در “حريم سلطان”!