بانکی دات آی آر: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ در میلان که به صنایع غذایی اختصاص دارد، غرفه مواد غذایی آینده مانند یک سوپرمارکت واقعی عرضه شده است.
بازدیدکنندگان می توانند کالای خود مورد نظر خود را خریداری کنند. با این تفاوت که مواد غذایی زیر آینه های دیجیتالی قرار داده شده است که تمام اطلاعات از جمله منشا تولید، مواد تشکیل دهنده و کارخانه آن را نشان می دهند. صفحه نمایش ها نیز تمام اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از جمله ارزش غذایی و حتی دستور پخت را نشان می دهند. این غرفه، مشترکا توسط کو آپ، یکی از سوپرمارکت های بزرگ ایتالیا و موسسه فناوری ماساچوست ارائه شده است.
مارکو پدرونی رییس کوآپ ایتالیا با تاکید بر عملی بودن این تجربه می گوید: “البته فعلا در حال آزمایش این تجربه هستیم و پس از شش ماه در باره تولید و پخش آن تصمیم می گیریم. به نظر من آینده باید در دستان ما باشد. مسئله تنها فناوری نیست. مسئله تبادل بین اقتصاد و مصرف و ابعاد اجتماعی است و همچنین داشتن صنایع مسئول و اقتصاد قابل دوام است”.
روبات های خارق العاده با هفت مفصل متحرک در هر بازو، کانون این سوپر مارکت هستند. آنها برای برداشتن کالا و پر کردن موجودی انبار و قفسه کالا به کار گرفته می شوند. به گفته سازندگان، سوپر مارکت آینده های از خدمات کامپیوتری بر اساس نیاز فرد برخوردار می شوند و مشتریان می توانند از آن به عنوان بازاری مجازی برای تبادل کالا و یا عذای آماده استفاده کنند.
سوپر مارکت های معمولی هم با استفاده از فناوری های نو ، در حال توسعه هستند. مشتریان این روزها می توانند اطلاعات بیشتری در باره کالاهای عرضه شده کسب کنند.
برگرفته از euronet
مترجم: مهرداد دستورانی