گزارش بلومبرگ از تقویت ارزش ریال

بلومبرگ طی گزارشی در مورد حذف ارز مرجع از سوی بانک مرکزی نوشت: ارزش ریال در برابر دلار در بازارهای غیررسمی ایران ۱.۳ درصد افزایش یافت.
آفتاب: بلومبرگ نوشت: واحد پول ایران، ریال، پس از اینکه بانک مرکزی این کشور، ارز با نرخ ثابت و کمکی را حذف کرد، در بازارهای غیررسمی تقویت شد.

بر اساس این گزارش، هر دلار در دوم جولای برابر با ۳۳۸۵۰ ریال بود که پس از این اقدام، روز گذشته به ۳۳۴۰۰ ریال رسید و ۱.۳ درصد تقویت شد.

ارزش ریال از یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۱۴ ژوئن که حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب معرفی کرد، 8.5 درصد تقویت شده است.

بانک مرکزی ایران در پایگاه اینترنتی خود، نرخ رسمی برای دلار را ۲۴۷۷۷ ریال اعلام کرده است. پیش از این نرخ دلار رسمی ایران برابر با ۱۲۲۶۰ ریال بود.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است، روزنامه اعتماد که در تهران منتشر می‌شود، روز گذشته بدون ذکر منبع اطلاعات خود گزارش کرد: بانک مرکزی به طور رسمی در حال تصویب یک نرخ واحد است.

پیش از این اقدام، دولت ایران نرخ‌های مبادله‌ای مختلفی برای ارز بر مبنای نوع دادوستد اختصاص داده بود و به واردکنندگان کالاهای اساسی مانند دارو، ارزهایی با نرخ پایین‌تر از کالاهای با ضرورت کمتر داده می‌شد.

روحانی رئیس جمهور جدید ایران گفته است که تلاش می‌کند تا اقتصاد ایران را با بهبود روابط با جهان دوباره احیا کند و در جستجوی کاهش تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران است.

آفتاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *