هزینه تور استانبول برای گردشگران تازه کار

در سال‌های اخیر تعداد تورهایی که به مقصد استانبول برگزار می‌شوند به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

در سال‌های اخیر تعداد تورهایی که به مقصد استانبول برگزار می‌شوند به‌شدت افزایش پیدا کرده است. هزینه این تورها نیز یکسان نیست. برخی از آن‌ها بسیار گران هستند و برخی دیگر هزینه مناسب‌تری دارند. این اختلاف قیمت‌ها برای گردشگران تازه‌کار سؤالاتی را به وجود آورده است. ما در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم که درباره عوامل مؤثر در هزینه تور استانبول صحبت کنیم. اگر شما هم برای اولین بار قصد سفر به استانبول را دارید؛ مطالعه این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

هزینه بلیط رفت‌وبرگشت

هزینه بلیط هواپیما یکی از مهم‌ترین عواملی است که در تعیین هزینه‌ تور استانبول مؤثر است. ایرلاین‌های ایرانی و خارجی زیادی پروازهایی را به مقصد شهر استانبول انجام می‌دهند. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید؛ هزینه بلیط پروازهای خارجی بسیار گران‌تر است. علاوه بر این کلاس پروازی نیز در قیمت بلیط تأثیر زیادی دارد.

به‌عنوان‌مثال تورهایی که بلیط‌های بیزینس کلاس را برای مسافران تهیه می‌کنند، هزینه بیش‌تری بابت تور می‌گیرند. البته تعداد چنین تورهایی بسیار انگشت‌شمار است. اکثر تورهای استانبول با ایرلاین‌های داخلی برگزار می‌شوند تا هزینه تور برای مسافران کم‌تر شود. بااین‌حال اگر به نوع ایرلاین اهمیت می‌دهید؛ بهتر است قبل از انتخاب تور به نوع ایرلاین و کلاس پروازی دقت بیش‌تری داشته باشید.

هزینه اقامت در هتل

هزینه رزرو اتاق در یک هتل دو ستاره با هزینه اقامت در هتلی پنج ستاره یکسان نیست. هزینه هتل می‌تواند بخش قابل‌توجهی از بودجه سفر را به خود اختصاص دهد. اگرچه برگزارکنندگان تور قراردادهایی با هتل‌های خوب استانبول دارند که هزینه‌های اقامت را به‌شدت کم‌تر می‌کند؛ بااین‌حال همچنان هزینه هتل‌های لوکس این شهر توریستی بسیار زیاد است.

تورهای مسافرتی زیادی وجود دارند که هزینه‌های تور را با انتخاب هتل‌های معمولی کاهش می‌دهند. اگر بودجه زیادی برای خرید تور استانبول در اختیار ندارید درباره هتل محل اقامتتان سختگیری نکنید. همچنین ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید تور درباره هتل محل اقامتتان پرس‌وجو کنید. مطالعه نظرهای مسافران قبلی هتل‌ها می‌تواند اطلاعات بیش‌تری از امکانات و خدمات هتل را در اختیار شما بگذارد.

هزینه بیمه مسافرتی

بسیاری از شما این ضرب‌المثل قدیمی را بارها شنیده‌اید که حادثه خبر نمی‌کند. بیمه مسافرتی یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی مؤثر باشد. همه تورها برای مسافرانشان بیمه مسافرتی تهیه می‌کنند. این بیمه موارد مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند. هزینه‌های درمان در صورت ابتلا به بیماری در طول سفر، خسارت گم‌شدن مدارک و… از جمله مواردی هستند که تحت پوشش بیمه‌های مسافرتی قرار دارند. بااین‌حال اگر به اطلاعات بیش‌تری درباره بیمه‌های مسافرتی ترکیه احتیاج دارید می‌توانید سؤالات خود را از برگزارکنندگان تور بپرسید.

هزینه عوارض خروج از کشور

همه افرادی که قصد سفر به استانبول را دارند باید هزینه عوارض خروج از کشور را بپردازند. این هزینه با توجه به تعداد دفعاتی که از کشور خارج شده‌اید، متفاوت است. به‌عنوان‌مثال هزینه خروج از کشور برای اولین بار کم‌تر از ۵۰۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد. این هزینه برای افرادی که چندین بار از کشور خارج شده‌اند به‌صورت پلکانی بیش‌تر می‌شود.

سایر هزینه‌های جانبی

تا اینجا درباره مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری تورهای استانبول صحبت کردیم؛ اما هزینه‌های سفر به استانبول فقط هزینه‌های تور نیست. شما در طول اقامتتان در استانبول باید هزینه‌های دیگری بابت خورد و خوراک، حمل‌ونقل درون‌شهری، تهیه بلیط برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و… را نیز بپردازید. این هزینه‌ها با توجه به بودجه شما متغیر است. برای مثال اگر به رستوران‌های لوکس و معروف استانبول علاقه دارید باید هزینه زیادی بابت غذا بپردازید.

هزینه حمل‌ونقل با تاکسی نیز بسیار گران است. هزینه بلیط بازدید از جاذبه‌های گردشگری مختلف هم با یکدیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه‌های بلیط جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌توانید به سایت‌های فروش آنلاین بلیط سر بزنید. در بسیاری از مواقع امکان خرید اینترنتی بلیط بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول به‌صورت اینترنتی وجود دارد.

چگونه ارزان‌تر به استانبول سفر کنیم؟

راهکارهای زیادی برای کاهش هزینه تور استانبول وجود دارد. تورهای لحظه آخری یا تورهایی که در نیمه دوم سال برگزار می‌شوند، ارزان‌تر هستند. به خاطر داشته باشید که در اغلب مواقع سفر با تور بسیار ارزان‌تر از سفر شخصی به استانبول است. بااین‌حال اگر تجربه زیادی از سفر به استانبول دارید شاید با مدیریت هزینه‌تان بتوانید خودتان نیز سفری ارزان به این شهر جذاب و تماشایی را تجربه کنید.

بسیاری از مسافران برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل در استانبول از اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند. همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید سوغاتی یا وسایل موردنیازشان به مرکز خریدهای ارزان استانبول یا اوت لت‌ها می‌روند. در این مرکز خریدها اجناس باکیفیتی با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسند. در نتیجه مدیریت هزینه‌های جانبی نقش زیادی در هزینه‌های سفرتان خواهد داشت. مطالعه سفرنامه‌ها و تجربیات مسافران تورهای استانبول می‌تواند به شما در مدیریت این مخارج کمک زیادی کند.

به اشتراک بگذارید
مازیار بسیطی
مازیار بسیطی
مقاله‌ها: 28

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *