وب سایت برتر، کاربران بیشتر

به راستی چرا برخی از سایت ها در فضای اینترنت طرفداران زیادی دارند؟ چه چیزی باعث جلب توجه کاربران میشود و سایت ها را به فضایی شلوغ از حجم کاربران و تبلیغات و اخبار تبدیل میکند. اغلب طرفداران اینترنت همیشه در این فضا به دنبال کسب اطلاعات از جدیدترین و بروز ترین اخبار در حوزه های تکنولوژی، صنعت، تجارت، آموزش و… هستند اما آیا فقط وجود اطلاعات و اخبار جذاب است که به سایت ها کمک میکند طرفداران زیادی داشته باشند؟ آیا پشتیبانی ها و برنامه نویس ها به موفقیت این سایت ها کمک میکند؟

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اینترنت به یادگیری و اطلاع رسانی کمک میکند. اما خیلی از سایت های تبلیغاتی یا سایت هایی که ارائه خدمات میدهند تلاش فراوانی برای جذب کاربران میکنند. کاربران هم به نسبت سن و جنس و تخصص به دنبال یافتن مطلب مورد نظرشان در فضای اینترنتی جست و جو میکنند.

از مهمترین ویژگی های یک سایت خوب محتوای آن است. تمرکز کاربران روی یک وب سایت خاص و پیگیری اخبار و اطلاعات درج شده در آن به جذابیت محتوای آن و البته به روز رسانی آن وب سایت بستگی دارد.

وب سایت های آموزشی با درج مقاله های گوناگون و امکان دسترسی کاربران به آن برای خود طرفدار جمع میکنند. خواننده اصولا دوست دارد فورا به لینک مورد نظر خود رسیده و مطلب را دریافت کند اما سایت های خوب چگونه به کاربر لینک میدهند؟ برخی از سایتها از کاربران میخواهند که با ثبت نام از محتوای سایت استفاده کنند اما برخی دیگر آپشن عضویت را به دلخواه برای کاربر قرار میدهند و آنها را به عنوان مهمان میپذیرند. در اصل مدل معرفی لینکهای یک سایت به کاربر به میزان اهمیت آنهاست. اما اینکه کاربران را به دنبال خود بکشانیم تا با باز کردن تب های زیاد به لینک برسند چندان خوشایند کاربران نیست.

از سوی دیگر برخی از سایت ها با لینک دادن به کاربران آنها را وارد دنیای جدید از محتوای درج شده روی سایت میکنند که کاربر با لینک جدید علاوه بر مطلب مورد نظر به مطالب جدید هم دست پیدا میکند اینگونه سایت ها معمولا طرفدار دارند. سایت هایی که از نظم و ترتیب اطلاعات بی بهره هستند و از هر جای دنیا و هر چیزی مطلب میگذارند باعث آشفتگی ذهن مخاطب شده و در نهایت کاربر را سر در گم میکنند.

بازدید کننده گان باید راحت و بی دردسر به مطلب مورد نظر دست یابی پیدا کنند پیچیدگی رسیدن و دسترسی به یک محتوا به جاری متمرکز کردن کاربران ذهن آنها را درگیر میکند.
استفاده ی بیش از حد از انیمیشن و تصاویر متحرک در وب سایت باعث عدم تمرکز کاربران میشود. کاربر اصلا هنگام بازدید از یک سایت به دنبال خواندن و فهمیدن است وجود انیمیشن های زیاد و تصاویر متحرک چندان خوشایند مخاطبین نیست مخاطب بیشتر تصویر مرتبط با اخباری که میخواهد بدست بیاورد را بازدید میکند بنابراین هر تصویری که روی سایت میگذارید به اخبار مرتبط باشد.

استفاده از عبارت “ادامه مطلب” را کمتر کنید این برای مخاطب چندان خوشایند نیست چون با کلیک روی این گزینه دوباره به یک تب اضافی دست پیدا میکند سایتهای برتر به جار این عبارت حدود یک تا دو خط از ادامه ی مطلب را برای کاربر قرار دهید تا کاربر تصمیم بگیرد که به ادامه ی مطلب بروند یا خیر شما با این لینک به کاربر اجازه میدهید که از محتوای کامل خبر اطلاع پیدا کند و این یک آپشن بسیار خوب خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *