ویژگی مدیران خوب چیست؟

مدیران خوب هم مثل کارمندان خوب دارای ویژگی ها مختلفی هستند. خلق و خوی شخصی افراد جدای از روابط و ویژگی های اخلاقی در کار نیست در هر صورت شخصیت آدم ها ثابت و رفتارشان ممکن است در هر شرایطی متفاوت باشد اما مدیران خوب یک سری ویژگی های بارز دارند که در تمام مدیران برتر اینگونه ویژگی ها نمایان است و کارمندان خوب هم میدانند که این ویژگی ها چیست و در وهله ی اول میتوانند اینها را تشخیص دهند.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مدیران خوب همیشه آماده هستند به این معنا که آنها توانایی برخورد با هرگونه مشکل یا مسائل کاری را دارند و در این شرایط میتوانند اوضاع را سر و سامان بدهند. مدیران خوب همیشه محافظه کارند به این معنا که آنها هرگز اجازه نمیدهند شرایط کاری به وضعیت نامطلوب برسد و در همان برخورد اول با مشکل آن را حل و فصل میکنند.

یک مدیر خوب برای کارمندان ارزش گذاری کرده و آنها را تشویق به یادگیری میکند. کار و محیط کاری جایی است که کارمندان آموزش میبینند در اصل کاری که انجام میدهیم نوعی یادگیری است مدیران خوب دائما در حال یادگیری و یاد دادن تجربه های شان به کارمندان است.

منابع انسانی در شرکت ها و سازمان ها جزء سرمایه های آن شرکت و سازمان محسوب میشوند یک مدیر خوب همانطور که از سرمایه های پولی محافظت و مراقبت میکند و در استفاده از آن دقت میکند باید از سرمایه های انسانی نیز استفاده کرده و برای آنها فرصت های توسعه و پیشرفت پیدا کنند. مدیران برتر به توسعه ی کاری و پیشرفت فکر میکنند آنها برای تحقق اهدافشان برنامه ریزی میکنند و دقیقا همین اقدام را برای کارمندان هم انجام میدهند.

مدیران خوب با ایجاد یک فضای رقابتی سالم کارمندان را به پیشرفت دعوت میکنند در اصل آنها اجازه نمیدهند که کارمندان بی انگیزه کار را انجام دهند آنها خود به دنبال افرادی فعال و علاقمند به کار هستند این گونه مدیران رمز موفقیت را در بهبود اوضاع کاری شان میبینند.

مدیران خوب امکانات را برای کارمندان فراهم کرده و بعد از مدتی آنها را ارزیابی میکنند از روی این ارزیابی میتوانند تشخیص دهند که کدام کارمند به پیشرفت رسیده مدیران اغلب میخواهند فرصتی را به کارمندان برای نشان دادن خودشان در میدان کار بدهند در اینجا کارمندان خوب از فرصت های به وجود آمده استفاده میکنند.

مدیران خوب باعث جذب کارمندان خوب میشوند به همان نسبت که مدیری روابط کاری را بداند میتواند گروه کاری خوبی را تشکیل داده و موفق تر باشد. اگر میخواهید برتر و بهتر باشید باید روی نقاط ضعفی که دارید تمرکز کنید بعضی از اوقات نادیده گرفتن کارمندان یا عدم تقدیر و تشکر از آنها باعث بی انگیزگی میشود مدیران خوب همیشه در حال تشویق کارمندان هستند این تشویق لزوما نباید پاداش و افزایش حقوق باشد. مدیران خوب تشویق را در جمع و تذکر را به صورت خصوصی به کارمندان یادآور میشوند. اینگونه کارمندان جذب کار شده و دقت بیشتری خواهند داشت.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *