از «کیپاد» تا «پیپاد»
اپلیکیشن «پیپاد» اولین بار با نام «کیپاد» در سال 1397 رونمایی شد و در ابتدا، تنها پرداختهای آفلاین مبتنی بر NFC را در بر میگرفت. در این فناوری با نزدیککردن تلفن همراه به ابزار پرداخت امکان پرداخت بدون نیاز به واردکردن اطلاعات کارت و رمز امکانپذیر بود. اما طی سالهای اخیر با تغییر راهبردی مدل پرداخت این برنامه و گسترش دامنۀ خدمات آن این اپلیکیشن به یک برنامه جامع پرداختی تبدیل شد و نام و نشان تجاری آن نیز از سال 1400 تغییر کرد.
تغییرات جدید در کیف پول الکترونیک بانک پاسارگاد، در راستای شخصیسازی خدمات ارائه شده است و آنطور که توسعهدهندگان این اپلیکیشن اعلام کردهاند، «پیپاد» قرار است پرداختهای آنلاین را سهلتر و سادهتر از همیشه کرده و افزون بر این با قابلیت شارژ کیف پول، زمان و هزینه پرداختهای آنلاین را برای کاربران کاهش دهد.
تلاش بانک پاسارگاد بر این بوده که «پیپاد» تمامی نیازهای روزانه کاربران را مرتفع کند. علاوه بر این، رابط کاربری در «پیپاد» در نسخه اخیر آن سادهتر، روانتر و چشمنوازتر شده است و با حذف نیاز به ورود اطلاعات کارت مانند رمز پویا در هر بار پرداخت از کیف پول الکترونیک، کاربر میتواند در زمان خود صرفهجویی کرده و ظرف چند ثانیه پرداخت کلیه قبوض خدماتی و سایر پرداختهای خود را به انجام برساند. از دیگر مزایای «پیپاد»، میتوان به اتصال آن به تعداد زیادی از سامانههای خدمات شهری، عدم وابستگی کیف پول به شبکه بانکی مبدأ، پشتیبانی 24ساعته و برگزاری جشنوارهها و جوایز متعدد برای کاربران آن اشاره کرد.
«پیپاد» چه خدماتی به کاربر ارائه می دهد؟
اصلیترین خدمت ارائهشده توسط «پیپاد» امکان تعریف کیف پول برای کاربران است. با استفاده از کیف پول کاربران قادر خواهند بود با یک بار انتقالوجه از کارت بانکی خود، کیف پول خود را شارژ کنند و از موجودی آن بهصورت آنی و بدون نیاز به طی مراحل رایج مربوط به کارتبهکارت یا پرداخت آنلاین، مانند دریافت و واردکردن رمز پویا، پرداختهای خود را انجام دهند. در کنار سادهسازی پرداختهای آنلاین، از خدمات کاربردی دیگری که در این اپلیکیشن ارائه شده است میتوان به «امکان تعریف پلاک خودرو» به منظور سهولت استعلامها و پرداختهای مربوط به طرح ترافیک، عوارض آزادراهی در آزادراه های مجهز به سامانه پرداخت الکترونیک و پارک حاشیهای اشاره کرد. این در حالی است که با استفاده از «پیپاد»، امکان استعلام رایگان و پرداخت خلافی خودرو هم وجود دارد و کاربر میتواند با مراجعه به قسمت خلافی در اپلیکیشن و پس از وارد کردن شماره بارکد پشت کارت خودرو و یا اسکن آن، استعلام را انجام داده و در صورت تمایل فرآیند پرداخت را تکمیل کند.
به علاوه، «امکان پرداخت از کیف پول به کارت»، «امکان انتقالوجه از طریق شماره موبایل سایر کاربران»، «امکان خرید شارژ و بسته اینترنتی از کلیه اپراتورها»، «امکان استعلام و پرداخت کلیه قبوض»، «امکان پرداخت با اسکن بارکد(QR)»، «امکان پرداخت کرایه تاکسی» و… از جمله این خدمات این برنامه هستند.
یکی دیگر از خدمات متمایز «پیپاد» مدیریت و فروش سهام عدالت است. بر این اساس، چنانچه کاربر روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده باشد، میتواند از طریق «پیپاد» نسبت به فروش سهام عدالت خود (تا سقف 60درصد) اقدام کند.
خدمات خاص شهروندی برای مشهد و قزوین
«پیپاد» برای شهرهای مشهد و قزوین، امکان افزایش اعتبار کارت شهروندی را نیز فراهم کرده است تا شهروندان این شهرها، بدون نیاز به مراجعه به کیوسکهای شارژ، قادر باشند کارتهای بلیت سفرهای شهری خود را شارژ کنند. این در حالی است که اهالی مشهد، در صورت عدم تمایل برای مراجعه به باجههای قطار شهریِ این شهر برای خرید بلیت، میتوانند با استفاده از «پیپاد»، بلیت تکسفره تهیه کنند. این خدمات و خدمات مشابه، بهزودی برای شهرهای دیگر هم در دسترس قرار خواهند گرفت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دانلود این اپلیکیشن میتواند به وبسایت پیپاد به نشانی pay-pod.ir مراجعه کنید.