چگونه در مصاحبه های استخدامی استرس کمتری داشته باشیم؟

مصاحبه های استخدامی یکی از مراحل مهم در دست یابی به یک فرصت شغلی است. اغلب داشتن یک رزومه ی خوب، مهارت و تجربه برای دست یافتن به یک فرصت شغلی به ما کمک میکند اما در کنار اینها موفقیت در مصاحبه های استخدامی نیز لازم است تا بتوانیم به یک فرصت کاری خوب دست پیدا کنیم.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اغلب ممکن است برای مصاحبه های استخدامی دچار استرس شویم اما استرس باعث میشود تا تمرکز کمتری داشته باشیم و نتوانیم به سوالات کارفرما پاسخ دهیم بنابراین باید همیشه با آمادگی کامل برای مصاحبه های استخدامی حاضر شویم.

اگر از قبل برای مصاحبه های استخدامی آمادگی کامل داشته باشیم و یک برنامه ریزی خوب نیز داشته باشیم کمتر دچار استرس میشویم. همیشه سعی کنید سر وقت برای مصاحبه های استخدامی آماده شوید مثلا نیم ساعت قبل از شروع مصاحبه های استخدامی در شرکت و یا اداره ی مورد نظر حاضر باشید چون دیر رسیدن اغلب باعث ایجاد استرس میشود.

سعی کنید مصاحبه ی استخدامی خود را در ساعات اولیه ی روز تنظیم کنید تا کمتر با مشکلات ترافیک و… مواجه شوید و حوصله و تمرکز بیشتری هم برای مصاحبه داشته باشید. سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی پرسیده میشود متداول هستند بنابراین خوب است که همیشه از قبل تمرین پرسش و پاسخ داشته باشید تا با آمادگی کامل در مصاحبه های استخدامی حاضر شوید و استرس کمتری داشته باشید.

اگر قبلا در مصاحبه های استخدامی شرکت کردید و تجربه ی کافی دارید سعی کنید تا نکات مهمتری را که در مصاحبه های استخدامی وجود دارد مثل تجربیات کاری، میزان مهارتها در کار، انگیزه و علاقه به کار و… را مرور کنید.

ممکن است رزومه ها نیز در مصاحبه های استخدامی مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین یک کاور برای آن تهیه کنید این نشان دهنده ی نظم و توجه است. مسئولیت ها و وظایفی را که باید در شغل جدید داشته باشید مرور کنید اغلب در مورد کارها و مسئولیت های جدید در مصاحبه های استخدامی سوالات مختلف پرسیده میشود سعی کنید با دقت به سوالات گوش دهید و با تمرکز کافی به آنها پاسخ دهید.
سعی کنید از قبل در مورد نوع کار و مسئولیت ها و یا نوع برند و تجارتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید مطالعه کنید. وب سایت هر شرکت معمولا در مورد نوع کار، اهداف، موفقیتها و… مطالب مختلفی دارد که میتوان از آنها برای آشنایی بیشتر با نوع کار و تجارت استفاده کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *