چگونه در مصاحبه های استخدامی موفق شویم؟

مصاحبه های استخدامی از اهمیت بالایی برخودار هستند اغلب یکی از دغدغه های کارجویان نیز موفقیت در مرحله ی مصاحبه ها برای دست یابی به یک فرصت کاری مناسب است. بیشتر کارجویان مصاحبه های استخدامی را تجربه کردند در این مصاحبه ها کارفرما یکسری سوالات مشخص و متداول را در مورد تجربیات و مهارتهای کارجویان میپرسد.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سوالات مختلفی در مصاحبه های استخدامی پرسیده میشود یکسری از این سوالات در مورد مهارتهایی است که کارجویان کسب نمودند و یکسری از سوالات در مورد اطلاعات فردی و شخصی است مثل مشخصات و میزان تحصیلات و… . مهمترین چیزی که کارجویان برای مصاحبه های استخدامی نیاز دارند داشتن اعتماد به نفس و تمرکز برای موفقیت بیشتر در کسب یک فرصت شغلی است.

 

سوالات رایج و متداولی که در مرحله ی استخدامی از کارجویان پرسیده میشود باید با دقت و بدون استرس پاسخ داده شود کارفرمایان بیش از همه به مهارت ها و تجربیاتی که کارجویان آنها را کسب نمودند توجه میکنند اما علاوه بر این نکات مهمی مثل سر وقت رسیدن در زمان مصاحبه، داشتن پوشش اداری و رسمی و همچنین داشتن اعتماد به نفس از نکاتی است که به موفقیت بیشتر در مصاحبه ها کمک میکند.

۱-در مصاحبه های استخدامی اولین سوالی که از شما پرسیده میشود این است که در مورد خودتان توضیح دهید و خودتان را معرفی کنید. حتما لازم نیست که تمامی مراحل زندگی خود را توضیح دهید بلکه در این قسمت به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید مثلا سن، میزان تحصیلات و اینکه بیشتر به چه مشاغلی علاقمند هستید و… . سعی کنید زمانی کوتاه مثلا یک دقیقه را برای معرفی خودتان اختصاص دهید.

۲-اغلب در مورد علت انتخاب شغل و موقعیت شغلی از شما سوالاتی پرسیده میشود مثلا اینکه چرا این موقعیت شغلی را انتخاب کردید؟ کارفرما با پرسیدن این سوال میزان علاقه شما را به شغل مورد نظرتان میسنجد بنابراین باید به صورت کامل دلیل انتخاب فرصت شغلی را بیان کنید.

۳-کارفرمایان در مورد نحوه ی آشنایی شما با شرکت و یا اداره و محل کار سوالاتی را میپرسند مثلا اینکه در مورد شرکت و نحوه ی کارشان چقدر آشنایی دارید؟ خوب است که قبل از انجام مصاحبه در مورد شرکتی که میخواهید در آنجا استخدام شوید مطالعه کنید که بهترین روش آن استفاده از وب سایت شرکت ها است. هر تجارتی یک وب سایت دارد که در آن در مورد نحوه ی کار و نوع کاری که انجام میدهد برای مشتریان توضیحات خوبی داده شده است بنابراین قبل از اینکه برای مصاحبه بروید حتما با نوع کاری شرکت و موفقیت هایی که کسب نموده آشنایی کافی پیدا کنید.

۴-مهارت ها و تجربیات مهمترین قسمتی است که کارفرمایان در مورد آن سوالات مختلفی را میپرسند شما باید همیشه از توانایی ها و قابلیت های خود بگویید و پس از آن به تجربیات مختلفی که کسب نمودید بپردازید. اگر تجربه ی کاری ندارید میزان مهارت های خود را عنوان کنید مثلا مهارت های کار با نرم افزارهای مختلف و یا تسلط بر اینترنت و یا هر مهارتی را که اغلب برای هر موقعیت شغلی به آن نیاز است را بیان کنید.

۵-کارفرما ممکن است در مورد نقاط ضعف شما نیز سوالات مختلفی را بپرسد بیش از همه باید سعی کنید که نقاط ضعف خود را بدون استرس بیان کنید چون کارفرما با پرسیدن این سوال میزان اعتماد به نفس شما را میسنجد بنابراین نباید خود را کامل و بدون نقص جلوه دهید ممکن است چند نقطه ضعف کوچک هم داشته باشید اما با توجه به نقاط قوتی که دارید این نقاط ضعف قابل برطرف کردن باشند پس به راحتی و با آرامش به این سوال پاسخ دهید.

۶-موفقیت های شغلی که کسب نمودید از دیگر نکاتی است که مورد توجه اغلب کارفرمایان است. مثلا ارتقا یافتن و یا انجام مسئولیت های بزرگتر و کسب تجربه ی بیشتر و همچنین رسیدن به اهداف خوبی که در کسب و کار داشتید به موفقیت شما در دست یابی به یک فرصت شغلی کمک میکند. کارفرمایان با دانستن موفقیت های شما و کسب تجربه ی زیاد راحت تر میتوانند شما را به عنوان یک کارمند استخدام کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *