بانکی دات آی آر: تحقیقاتبازار مانند نقشهی راه در رانندگی است. استفادهی صحیح از نقشه در رانندگی میتواند شما را درسریعترین و بهترین مسیر به مقصد برساند اما همین نقشه دارای پیچیدگیها و مسیرهای مختلف است که اگر درست از آنها استفاده نشود ممکن است باعث بیراهه رفتن یک کسبوکار بشود. در زیر به برخی از مواردی که باعث تاثیرگذاری شناختبازار در تصمیمهای تجاری میشود اشاره میکنیم.
موفقیت تجاری وابسته به شناخت نیاز مشتری است
برتری تکنولوژی در کسبوکارهای مختلف به خودیخود نمیتواند موجب موفقیت یک کسبوکار شود بلکه این شناخت ِ دقیق نیازهای مشتری است که میتواند باعث رشد کسبوکار شما بشود. باید توجه داشت که نیاز مشتری همواره ثابت نیست و ممکن است دائما در حال تغییر و دگرگونی باشد. این هنر یک کسبوکار موفق است که نیازهای مشتریان خود را به صورت مداوم رصد کند و برنامههای تجاری خود را منطبق با آن بریزد.
شناخت بازار از حدسها و سوگیریها جلوگیری میکند
بسیاری از تصمیمها در یک کسبوکار به صورت حدس و نظرات شخصی گرفته میشود. با توجه به ارتباط یک تصمیم گیرنده با یک کسبوکار امکان دارد که این تصمیمگیریها دچار سوگیری شود. به عنوان مثال مدیری که علاقهی شدیدی به کسبوکار خود دارد ممکن است بیشاز حد وقایع سازمان خود را خوشبینانه ارزیابی کند. در مقابل فردی که در یک کسبوکار بیانگیزه است ممکن است نگاه بدبینانه افراطی داشتهباشد. تحقیقاتبازار کمک میکند تا این اختلاف سلیقه در نظرات شخصی باعث جهتگیری اشتباه در یک کسبوکار نشود.
نگاهبیرونی متفاوتتر از نگاهدرونی کسبوکار است
همواره نکاتی وجود دارد که یک کسبوکار نمیتواند آن را از درون خود ببیند یا به درستی ارزیابی کند. در واقع یک کسبوکار نمیتواند به صورت کامل خود را در جایگاه مشتری خود قرار دهد و تمامی نیازها و نقطه نظرات آنها را دریابد. بهتر است با استفاده از تحقیقاتبازار نکاتی که ممکن از درون یک سازمان از نگاه مدیران آن پنهان بماند را بهتر بشناسید.
منبع: نظربازار