چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۴)

برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید

بجنگید و کم نیاورید

وقتی ضد چیزی باشید، در واقع میان خود و سایرین تفاوتی ایجاد کرده اید و این روشی ایده آل است برای اینکه طرفداران و پیروانی برای خود دست و پا کنید.

به عنوان نمونه، شرکت آئودی یک شرکت تولید کننده خودروی لوکس آلمانی است که از برند های قدیمی چون رولز رویس و مرسدس در شعارهای تبلیغاتی خود استفاده می کند و از آئودی به عنوان جانشین آنها نام می برد.

آئودی برای اینکه بتواند با رقیبش لکسوس مبارزه کند، روش جالبی را انتخاب کرده و پارک اتوماتیک لکسوس را به چالش می کشد.

این شرکت در تبلیغات خود به این نکته مهم اشاره می کند که رانندگان خودروهای آئودی خودشان رانندگی خیلی خوب بلدند و نیازی به سیستم پارکینگ اتوماتیک ندارند. در واقع نطقه قوت رقیب را به مثابه نقطه ضعف آن می داند.

در نمونه ای دیگر مقایسه BMW و آئودی هم حاوی نکات جالبی است: صاحب BMW از آینه عقب برای مرتب کردن موهایش استفاده می کند، در حالیکه راننده آئودی برای دیدن آنچه پشت سرش است، از این آینه استفاده می کند.

اپل هم یکی دیگز ار شرکت هایی است سعی می کند در این میدان مبازر خوبی باشد. در یک آگهی اپل با مقایسه صاحبان مک و ویندوز می خواهد ثابت کند که مک خیلی بهتر از ویندوز است.

در این نمونه ها و سایر نمونه هایی از این دست، به خوبی نشان داده می شود که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار چقدر می توانید قدرت و تاثیر گذاری داشته باشید، اگر هدفی را در چشم انداز خود قرار دهید.

برای خود مشخص کنید که با چه کسی، چه شرکتی یا حتی چه دیدگاهی مخالف هستید و آن را پررنگ کنید. جتی می توانید با یک صنعت از بیخ و بن مخالف باشید.

داشتن دشمن و مخالف به شما کمک می کند تا انگیزه پیدا کنید. انگیزه ای برای رقابت که بدون وجود رقیب هرگز به وجود نخواهد آمد.

این امر همچین باعث می شود توجه عامه مردم به شما، کسب و کارتان و آنچه عرضه می کنید بیشتر شود و حتی خود مردم می توانند به دامن زدن این رقابت و در نتیجه دیده شدن بیشتر شما کمک کنند.

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۲)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۳)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۴)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۵)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۶

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۷)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۸)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۹)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۰)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۱)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۲)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۳)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۴)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۵)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۶)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۷)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۸)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۹)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۰)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۱)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۲)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۳)

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *