برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید
کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.
از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.
آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..
داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.
روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.
پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید.
مدیران درجه یک را استخدام کنید.
مدیران درجه یک کسانی هستند که اهداف خود را پیدا و آنها را اجرایی می کنند. آنها به راهنمایی های بزرگ احتیاجی ندارند و لزومی ندارند هر روز چک شوند. آنها کاری را انجام می دهند که یک مدیر باید انجام دهد. چنین مدیرانی همه کارها را خودشان برای خودشان انجام می دهند.
این افراد شما را از دست نظارت های سنگین خلاص می کنند. راهبرد خاص خودشان را دارند. وقتی تنهایشان می گذارید، شما را با حجم کاری که انجام داده اند، غافلگیر می کنند. نیاز به کنترل آنچنانی یا نظارت خاص ندارند.
حالا مسئله این است که چگونه چنین افرادی را چگونه کشف کنید؟! به پیشینه شان نگاه کنید. قطعا چنین افرادی حجم زیادی از کارهای پیشین خود را دارند. خودشان کاری را راه انداخته اند یا پروژه ای را به سرانجام رسانده اند. شما نیازمند کسی هستید که از چیزی را از همان آجر اول بسازد و خوب مراحلش را ببیند.
یافتن چنین افرادی باعث کار کردن بیشتر سایر اعضای تیم و مدیریت کردن کمترشان می شود.
بهترین نویسنده ها را استخدام کنید
اگر قرار است که بین تعداد محدودی کارجو برای استخدام یکی از آنها تصمیم بگیرید، بهترینشان را برگزینید. فرقی نمی کند موقعیت شغلی چه باشد. بازاریاب، فروشنده، طراح، برنامه نویس یا هر شغل دیگری که باشد باید درست ترین فرد را انتخاب کرد. دلیل این امر این است که نویسنده خوب بودن تنها ملاکش خوب نوشتن نیست.
نوشتن تمیز نشانه ی یک فکر تمیز است. نویسندگان بزرگ می دانند چگونه ارتباط برقرار کنند. آنها فهمیدن مسائل گوناگون را آسان می کنند. آنها می توانند خودشان را جای کسی دیگری قرار دهند. آنها می دانند چه چیزی را باید حذف کنند و سرانجام آنها کیفیتی هستند که شما در هر کارجویی به دنبالش می گردید.
نوشتن انعکاس از جامعه ماست. دقت کنید که چقدر زیاد هستند آدم هایی که به جای مکالمه های تلفنی از ایمیل، پیامک، وبلاگ یا نظایر آن استفاده می کنند. نوشتن شاخص امروز برای ایده های خوب است.
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۲)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۳)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۴)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۵)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۶
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۷)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۹)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۰)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۱)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۲)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۳)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۴)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۵)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۶)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۷)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۸)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۹)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۰)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۱)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۲)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۳)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۴
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۵)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۶)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۷
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۹)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۰)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۱)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۲)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۳)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۴)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۵)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۶)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۷)