برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید
کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.
از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.
آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..
داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.
روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.
پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید
سر و صدای رسانه ای نکنید لطفا!
اصرار نکنید که با فرستادن اطلاعات خود به رسانه های گوناگون و امید به اینکه سرانجام یکی از آنها به سراغتان بیاید، کسب و کار خود را مطرح کنید. این کار هرزه نگاری ای بیش نیست.
اجاره دهید این روند را برای چند لحظه کالبدشکافی کنیم: چیزی را می فرستید تا مورد توجه قرار گیرید. در واقع از آنها می خواهید تا به شرکت، محصول، خدمات، آنونس یا هر چیز دیگری که برایشان فرستاده اید توجه کنند. خواسته شما هیجان زده شدن و کار کردن خبر یا گزارشی در این باره است. حال آنکه واکنش رسانه ها دقیقا عکس انتظار شماست. آنها از آن محصول یا خدمات استفاده می کنند و بعد میگویند به اندازه کافی هیجان نداشت. روزنامه نگارها در طول روز ده ها خبر را از صافی رد می کنند و ارائه شما هم می تواند یکی از آن خبرها باشد. از طرفی در این روش همه شرکت ها برچسب پر شور، انقلابی، پیشگام و شگفت انگیز را به محصول خود می زنند.
پس استفاده از روشی که همه از آن استفاده می کنند غلط محض است. راهش این است که برجسته باشید. چرا هرزنامه بفرستید آنهم برای هزارن نفری که نه شما آنها را می شناسید و نه آنها شما را؟! در واقع شما با این کار فرصت طلایی معرفی اولیه را به سادگی می سوزانید. به جای این کارها یک کار معنا و مفهوم دار انجام دهید. به عنوان نمونه با شخص تماس بگیرید یادداشت شخصی برایش بنویسید. اگر مطلب مشابه خدمات یا محصولات خود خوانده اید با نویسنده اش تماس بگیرید و کارهایی از این دست. کاری کنید که برجسته و فراموش نشدنی باشد.
رسانه تخصصی بهتر از رسانه عمومی معتبر
رسانه های عمومی و پرمخاطب که همه نوع مطلبی درشان پیدا می شود را فراموش کنید. انتشار مطلبی تبلیغاتی در چنین رسانه هایی غیرممکن به نظر می رسد. تازه بر فرض که موفق به انتشار شوید، کمتر کسی حاضر می شود آن را بخواند، چون کسب و کار شما هنوز آنقدر بزرگ نیست که توجهی را جلب کند.
بهتر است به جای رسانه های پرمخاطب به فکر وبلاگ یا رسانه ای تخصصی حوزه کسب و کار خود باشید چون موانع در این رسانه ها بسیار کمتر است. خودِ این رسانه ها هم تشنه چنین مطالبی هستند. آنها همواره به دنبال تست تازه ها، یافتن چیزهای جدید و کشف پدیده ها هستند.
شما با این کار هم پله پله جلو می روید و هم خیلی سریعتر به هدفتان که مطرح شدن باشد، می رسید. داشتن مقاله یا گزارش در رسانه های برش دار خیلی هم خوب است اما نتایج مطلوب و دلخواه شما را به دنبال ندارد.
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۲)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۳)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۴)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۵)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۶
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۷)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۹)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۰)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۱)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۲)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۳)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۴)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۵)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۶)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۷)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۸)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۹)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۰)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۱)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۲)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۳)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۴
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۵)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۶)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۷
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۸)
چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۹)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۰)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۱)