چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(۴۹)

برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید

 

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید.

خودتان باشید

ویژگی های تاجری که تلاش می کند بزرگ باشد، چیست؟! زبان چرب و نرم، معرفی رسمی، نشان دادن رفتار دوستانه ی مصنوعی، استفاده از کلمات قلنبه و سلنبه یا کارهای از این دست. شما وقتی چنین چیزهایی را می بینید یا می خوانید حس می کنید یک ربات آنها را نوشته است. چنین شرکت هایی از موضع بالا با شما صحبت می کنند نه با شما. نقاب حرفه ای بودن هم تنها یک جوک خنده دار است. همه ما این موضوع را به خوبی می دانیم. هنوز هم شرکت های کوچک به دنبال چشم و هم چشمی این شرکت ها هستند. آنها فکر می کنند بزرگ به نظر رسیدن آنها را بزرگتر و “حرفه ای” تر می کند، حال آنکه با این کارها مضحکه ی این و آن هم می شوند.

از این گذشته، این عمل یکی از بزرگترین دارایی های شرکت های کوچک یعنی توانایی برقراری ارتباط ساده و مستقیم بدون استفاده از هیچیک از ترفندهای بالا  را از مسیر غربال حقوقی- روابط عمومی قربانی می کند.

هیچ اتفاق بدی نمی افتد اگر اندازه ی واقعی خود را نشان دهید. درباره ی خود و کسب و کارتان هم صداقت به خرج دهید. زبان معمولا اولین راهکار تاثیرگذار است، پس چرا آن را با دروغ به کار گیرید؟! از اینکه خودتان باشید، هیچ نترسید.

این صداقت باید در هر جایی که از زبانی استفاده می کنید، باید جاری باشد. از ایمیل و بسته های پستی گرفته تا مصاحبه و نوشته های وبلاگ یا سخنرانی ها. با مشتری خود آنچنان صحبت کنید که فکر کند دوستش هستید. طوری با آنها صحبت کنید که انگار کنار دستشان نشسته اید. از لهجه، کلمات دست و پا شکسته یا واژه های متکلف در صحبت هایتان اصلا استفاده نکنید. بازارگرمی بی جهت نکنید وقتی ساده و عادی صحبت کردن تاثیر خودش را می گذارد. در مورد “کسب درآمد” و “شفاف بودن” صحبت نکنید، به جای آن درباره پولسازی و صداقت حرف به میان آورید. وقتی می توانید با چهار کلمه منظورتان را بیان کنید، برای چه از هفت واژه استفاده می کنید؟! پرچانگی حوصله ها را سر می برد. و کارمندانتان را مجبور نکنید تا در پایان ایمیل ها بخواهند با کلمات زیاد از حد محترمانه و با پیچاندن لقمه دور دهان مثلا بگویند:” ما به شما اعتماد نداریم.” یا جمله هایی از این دست، بلکه خیلی رک و راست این را بنویسید و از آنها بخواهید که اعتمادتان را جلب کنند.

بنویسید که خوانده شوید، نه فقط برای اینکه نوشته باشید. وقتی چیزی می نویسید، یکبار با صدای بلند برای خودتان بخوانید. آیا تاثیر مورد نظر را می گذارد؟! اگر نه، چگونه می توان آن را به مکالمه روزمره نزدیکتر کرد؟! چه کسی گفته که نوشته ها حتما باید رسمی باشد؟! چه کسی گفته که شما باید هنگام روی کاغذ آوردن کلمات شخصیت خود را پنهان کنید؟! قوانین را فراموش کنید. ارتباط برقرار کنید! و وقتی می نویسید، درباره همه کسانی که ممکن است حرفهایتان را بخوانند، فکر نکنید. فقط به یک نفر فکر کنید و بعد برای همان یک نفر بنویسید. نوشتن برای همه منجر به کلی گویی و تداخل بحث ها با هم می شود. وقتی برای هدفی خاص می نویسید، خیلی بیشتر می توانید امیدوار به رسیدن به اهدافتان باشید.

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۲)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۳)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۴)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۵)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۶

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۷)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۸)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۹)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۰)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (۱۱)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۲)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۳)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۱۴)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۵)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۶)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۷)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۸)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۱۹)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۰)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۱)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۲)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۳)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۲۴

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۵)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۶)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۷

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۸)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (۲۹)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۰)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۱)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۲)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۳)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۴)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۵)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۶)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۷)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۸)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۳۹)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(۴۰)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(۴۱)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(۴۲)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۴۳)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۴۴)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۴۵)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنیم؟! (۴۶)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(۴۷)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (۴۸)

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *