انجام کار و فعالیت های روزانه در شغلی که داریم با کیفیت آن مورد ارزیابی قرار میگیرد. هر چقدر که کیفیت کار بالاتر باشد نتیجه ی کار هم بهتر خواهد بود. اغلب اوقات ممکن است خستگی مفرط و یا استرس باعث کاهش میزان کیفیت کار و فعالیتی که در شغلمان داریم شود. معمولا هر چقدر که تجربیات خود را افزایش میدهیم بهتر میتوانیم به انجام وظایف و مسئولیت های خود بپردازیم. همچنین این کیفیت نه تنها در انجام کارها بلکه باید در نتیجه ی کارها و فعالیت ها وجود داشته باشد مثل تلاشی که برای تولید که محصول با کیفیت میکنیم و یا جذب مشتری و بازاریابی که هر چقدر تلاش ما بیشتر باشد و از تجربیات کافی هم برخوردار باشد کیفیت کارمان افزایش می یابد.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر وقتی که اعضای یک تیم کاری همه ی فعالیت ها و وظایف خود را به خوبی انجام میدهند میزان کیفیت کل کار افزایش می یابد و در نهایت به بهتر شدن روند کاری یک شرکت کمک میکند. همچنین زمانی که برنامه ریزی برای انجام با کیفیت کار روزانه تیم کاری وجود داشته باشد قطعا رضایت شغلی اعضای یک تیم بیشتر میشود. برای اینکه کیفت کار و فعالیت خود را در شغلمان افزایش بدهیم چند راهکار ساده میتواند به ما کمک کند.
۱-ارزیابی
ارزیابی بهترین چیزی است که میتواند میزان کیفیت یک کار را اندازه گیری کند. گاهی اوقات بی انگیزگی و یا مشکلات کاری باعث میشود تا کار و فعالیت ها کیفیت پایین تری داشته باشند. مشکلات کاری باید همیشه با برنامه ریزی حل شوند تا در میزان کیفیت کار تاثیر نداشته باشند. بنابراین خوب است که روزانه و یا هفتگی میران کیفیت کار خود را ارزیابی کنید و آنچه را که باعث کاهش میزان کیفیت شده برطرف کنید.
۲-افزایش میزان تمرکز
هر چقدر که بیشتر در شغلمان تمرکز داشته باشیم میزان کیفیت کارمان نیز افزایش خواهد یافت. تمرکز کردن هم نیاز به دقت دارد. اغلب کارمندانی که با علاقه کار میکنند دقت بالاتری دارند و همین باعث میشود که میزان تمرکز آنها در کار بیشتر باشد و کار و فعالیت آنها نیز از کیفیت بهتری برخوردار باشد. وقتی که به اندازه ی کافی دقت و تمرکز در کارمن داشته باشیم نتیجه ی بهتری هم خواهیم گرفت.
۳-تهیه یک چارت
خوب است که یک چارت و یا جدول تهیه کنید و روزانه به کیفیت کار خود نمره دهید. در این صورت شما روزانه خود را ارزیابی میکنید و در جهت بهبود عملکرد خود تلاش کرده و کیفیت کار خود را افزایش میدهید. وقتی که یک جدول برای ارزیابی روزانه ی کیفیت کار خود داشته باشید میتوانید از راهکارهایی برای بهتر کردن نوع کار خود نیز استفاده کنید.
۴-به تجربه و مهارت خود بیافزایید
اغلب کارجویانی که تازه مشغول به کار و فعالیت شدند تجربه کاری کمتری دارند بنابراین ممکن است که در همان ابتدا نتوانند کاری با کیفیت بالا انجام دهند اما به تدریج با افزایش میزان تجربه میزان کیفیت کار هم بهتر میشود البته داشتن مهارت کافی در کار و شغل نیز اهمیت دارد هر چقدر که توانایی ما بیشتر باشد قطعا کارمان هم با کیفیت بیشتری همراه خواهد بود. با کسب تجربه و مهارت میتوانیم عملکرد خود را بهتر کنیم.
۵-آموزش
بهترین روش برای افزایش میزان کیفیت در کار و فعالیتها در شغل این است که آموزش کافی وجود داشته باشد. مخصوصا برای کارجویانی که تازه مشغول به کار شدند دوره های آموزشی میتواند در میزان کیفیت فعالیت های آنها تاثیر گذار باشد. بنابراین با آموزش مهارت ها و گذراندن دوره های کارآموزی به میزان تجربه و مهارت کارجویان می افزاید.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- رونالدو دوباره پردرآمدترین فوتبالیست جهان شد
- چهرههایی که بعد از خبر درگذشتشات هنوز زندهاند!
- یک سال با اقتصاد روحانی به کجا رسیدیم؟
- اطلاعیه بانک مرکزی درباره فعالیت صرافیها
- شود همجنس با همجنس همکار!
- شگرد برخی بانک ها برای دور زدن نرخ سود
- پرداخت وام ازدواج شتاب میگیرد
- وقتی زندگی خوب پیش نمیرود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید
- وام چهارلایه خرید مسکن
- چند سال با قحطی آب فاصله داریم؟
- شگرد عجیب برای سرقت از مشتریان بانک