چین بازار خودپردازها را هم در دست می گیرد !

تحقیقات در  موسسه امور مالی و بانکی ال تی دی و همچنین شرکت مشاوره و مطالعات استراتژیک  لندن در امور مالی نشان می دهد که چین تا سال 2015 بزرگترین بازار خرید و فروش خودپردازها را در اختیار خواهد داشت.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، چین در حال حاضر ۲۱۰۰۰۰ دستگاه خودپرداز ( ای تی ام) را در سراسر چین تا پایان سال ۲۰۰۹ راه اندازی کرده است و پیش بینی می شود  طی 6 سال آینده 545 هزار دستکاه دیگر را نیز راه اندازی کند که نشاندهنده ی رشد 160 درصدی در این زمینه است.

آندره چارنیائوسکی مدیر تحقیقات خرده فروشی در سیستم بانکداری و امور مالی خودپردازها در سطح جهان این تحقیقات و تخمین رشد را تایید کرده است.

 

========== اخبار مرتبط ==========

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

مراحل دزدی از یک زن در چین + عکس

طنز/۵ تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز

=============================

در مقابل، ایالات متحده آمریکا که تا پایان سال ۲۰۰۹، ۴۲۰ هزار دستگاه خودپرداز فعال در سراسر کشور داشته است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۵ ، ۴۳۵ هزار دستگاه دیگر را نیز راه اندازی کند که این میزان ، رشد تنها ۴ درصدی را نشان می دهد. انتظار می رود تا ایالات متحده متناسب با میزان رشد بازار و جمعیت ۱۵۰۰۰ دستگاه دیگر را نیز به این میزان پیش بینی شده اضافه کند.

همچنین تحقیقات در ۱۷۰ کشور دنیا نشان می دهد که بحران اقتصادی در جهان باعث کاهش رشد استفاده از سیستم خودپردازها شده است که البته تاثیرات آن جزئی گزارش شده است. تنها در سال گذشته  دو میلیون و صد هزار دستگاه در سراسر جهان نصب شده است که این میزان در سال 2008 ، یک میلیون و نهصد هزار بوده است. پیش بینی می شود که در سال 2015 سیستم بانکداری خودپرداز (ای تی ام) حدودا، به میزان دو میلیون و نهصد هزار افزایش داشته باشد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

۱۰۰۰ عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *